Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Şube Başkanı Özalp, 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü sebebiyle bir basın açıklaması yaptı. 2016 yılında tüketicilerin yaşadıkları sorunlara dikkat çeken Özalp, 'İlk sırada bankalar ve bankaların elde ettiği haksız kazanç ürünleri yer almaktadır. Tüketicilerimizin yaşadığı sorunlar listesinde ikinci sırada cep telefonlarına gelen yanıltıcı ve dolandırıcı nitelikli kısa mesajlar yer alıyor. Mesajlar genellikle 'hediye kazandınız, para puan kazandınız, sigorta yaptırdınız, sözleşme yaptınız' gibi tüketicilerimizi dolandırmaya yönelik içeriğe sahiptir. TV Shop'lardan yapılan, tüketiciyi yanıltan, garanti belgesi bile olmayan ürünlerin tüketicilerimizin 2016 yılında yaşadığı sorunlar listesinde üçüncü sırada yer alıyor. Tüm bu listeye güvenli olmayan internet sitelerinde yapılan yüksek fiyatlı kalitesiz ürünlerinin satışını da ekleyebiliriz' diye konuştu. MELTEM KARAKAŞ
Editör: TE Bilisim