17 Mayıs'ta Görünüm'de kaleme aldığım ve manşetimizde de yer alan '130 Saat Uçtu Müzelik Oldu' yazımda Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Yönetimi'nin sadece 130 saat uçan ve havada kalma süresini tamamlamayan AN-2P Antonov model uçağını sergilenmek üzere Eskişehir Havacılık Müzesi'ne verdiğini belirtmiştim.

'18 YILDIR UÇMUYORDU'

Yazımda bu konuyla ilgili tepkilere de yer vermiştim. Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan bu yazıyla ilgili beni arayarak, bazı bilgiler verdi. AN-2P Antonov uçağının eğitim uçağı olmadığını söyledi. Gündoğan; '1990 yılında eğitim için bu uçağı alanlar yanlış yapmış. Bu uçak eğitim değil, dolmuş uçağı. Savruk bir uçak olduğu için eğitime uygun değil. Bundan dolayı az uçurulmuş. 1998 yılına kadar 130 saat uçmuş. 1998 yılında bu uçakla ilgili 'uçamaz raporu' verilmiş. 2006 yılında envanterimizden düşmüş. Bu uçak 18 yıldır uçmuyordu. Bende bu uçağı havacılığa ilgi duyan gençlerin görebilmesi için Anadolu Üniversitesi Havacılık Müzesi'ne verdim. Bu olayda 'hayırlı bir iş yaptım' diye düşünüyorken, sizin haber ve yazınız çıktı' dedi.

YENİSİNİ ALMAKTAN DAHA PAHALI

Bende Rektör Gündoğan'a 'Antonov'un 1957, 1974 ve 1978 yıllarında üretilen uçaklar havada. Bu uçak uçurulamaz mıydı? Uçurulamadı, satılıp, üniversiteye gelir sağlanamaz mıydı?' diye sordum. Rektör Gündogan; 'Bu uçak ile ilgili üniversitemizdeki tüm uzmanlardan görüş aldım. Oy birliğiyle bu uçağın uçamayacağını bana belirttiler. Bu uçağı tamir ettirmek, yenisini almaktan pahalı olacaktı. Tamir ettirsek de eğitimlerde nasıl kullanacağız? '18 yıl uçmayan uçağı uçurduk' diyelim. Ya bu uçak düşerse ne olacak? O zaman bana 'Bu uçağı niye uçurdunuz? Sizin yüzünüzden bu kadar kişi öldü' demeyecekler mi? Ben bu riski alamam. Bizim üniversite olarak bu uçakları satma şansımız yok. Biz bu uçağı müzeye vererek en doğru olanı yaptığımıza inanıyorum. Müzemiz önümüzdeki günlerde daha da renklenecek' dedi.

MÜZEDE DOKUNACAKLAR

Evet Rektör Gündoğan'ın AN-2P Antonov uçağı ile ilgili görüşleri böyle. 26 yıl önce Polonya'dan alınan uçak dün sergileneceği Havacılık Parkı'na traktör ile çekilerek taşındı. Bu uçağı üretenler, AN-2P Antonov'un sadece 130 saat uçtuktan sonra müzelik olacağını hiç düşünmemiştir. Büyük paralarla alınan bu uçak 'keşke 130 saat değil de, 3-4 bin saat uçtuktan sonra müzelik olsaydı' demekle yetiniyorum. Tabii ki 18 yıldır uçmayan bu uçağı müzeye bağışlayanlarında haklı olduğu noktalar var. Bu model uçaklar ülkemizde paraşütçülerin yetişmesinde, zirai ilaçlamada, ormanlardaki zararlılar ile mücadelede Türk Hava Kurumu tarafından yoğun bir şekilde kullanıldı. Havacılık Parkı Müdürü Doç. Dr. Ender Gerede dün AA muhabirine yaptığı açıklamada, 'Uçağın bulunduğu yeri tesadüfen belirlemedik. 'Neresi olmalı?' diye uzun bir süre çalıştık. Çevre yolunun kenarına koyduk ve etrafını da güzel bir şekilde aydınlatacağız. 'Antonov AN2' uçağı, tutkunları ile buluşmaya hazır. Yarından itibaren ziyaretçileri ve tutkunları gelir, bu uçağı koklarlar, dokunurlar ve uçakla mutlu buluşmalar yaşarlar' demiş.

-------------------------------------------------------------------------------

PROJE OKULLARINDA ONUNCU İPTAL KARARI

Milli Eğitim Bakanlığı Eylül 2015'de Eskişehir'in en gözde okulları olan Eskişehir Anadolu (EAL) ve ETİ Sosyal Bilimler Lisesi'ni 'Proje Okulu' ilan etti. Sonra bu okullarda görev yapan 38 öğretmeni görevden alarak, yerlerine yeni atamalar yaptı. Başka okullarda görevlendirilen öğretmenlerden bazıları 'haksızlığa uğradıkları' gerekçesiyle yargıya gitti. Eskişehir 1. Ve 2. İdare Mahkemeleri proje okullarında yaşanan ve kamuoyunda büyük tepki gören öğretmen atamalarıyla ilgili ard arda iptal kararları veriyor. Eskişehir Anadolu Lisesi Öğretmeni Hatice Tutarer'de mahkemeyi kazandı. Tutarer ile birlikte mahkemeyi kazanan proje mağduru öğretmen sayısı 10'a çıktı. Mahkemeyi kazanıp, tekrar eski okullarına dönme hakkı kazanan 10 öğretmen şöyle sıralandı; 'Serpil Erden, Nilgün Demirkazık, Metin Çetin, Süheyla Evecen, Zeynep Tuba Kahya, Muammer Sevilen, Reyhan Bilgili, Esra Güvendi, Rahşan Keskin, Hatice Tutarer.'

--------------------------------------------------------------------------

CHP'NİN 1999 ADAYLARI

Yıl 1999. 18 Nisan seçimlerinden önce CHP Genel Başkanı Deniz Baykal özel uçakla Eskişehir'e geliyor. CHP Eskişehir Örgütü ve adaylar Genel Başkanlarını Sivil Havacılık Havaalanı'nda karşılıyor.

BARAJA TAKILMIŞTI

Fotoğrafta 1. Sıra Milletvekili Adayı Kazım Kurt, 2. Sıra Milletvekili Adayı Zeki Ünal, 3. Sıra Milletvekili Adayı Metin Tomsuk, 4. Sıra Milletvekili Adayı Kevser Öztürk, Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Abdülkadir Adar, Odunpazarı Belediye Başkan Adayı Muzaffer Solakoğlu, İl Başkanı Süleyman Karakaş, Merkez İlçe Başkanı İbrahim Arslan, Parti yöneticileri, Ali Rıza Menevşe, Erdal Şanlı, Daniş Soykal, Yaşar Özel (Tüpçü), Erdoğan Kara, İsmail Polat yer alıyor. (18 Nisan 1999'da CHP adına yarışan milletvekili ve belediye başkan adayları önseçimle belirlenmişti.) O seçimlerde CHP hem Türkiye'de hem de Eskişehir'de baraj altında kalıyor. Eskişehir'de %6,7 oy alabiliyor.

12 YIL SONRA VEKİL OLDU

1999'da 1. Sıradan milletvekili seçilemediği için büyük üzüntü yaşayan Kurt parti içindeki mücadelesinden asla vazgeçmiyor. 12 yıl sonra 2. Sıradan Eskişehir milletvekili seçiliyor.

30 Mart 2014 seçimlerinde Odunpazarı Belediye Başkanı oluyor. 16 yıl öncenin genç parti yöneticisi Erdal Şanlı 30 Mart Yerel Seçimlerinde Han Belediye Başkanı seçildi.

--------------------------------------------------------------------------

FOTO ŞAKA

Başbakan Yardımcısı Tuğrul Türkeş: Kanka az bekle. Vallahi seni de hükümete aldıracağım.

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli: Yemin et. Adamın hasıymışsın da Tuğrul senin kıymetini bilememişim.