Projeden elde edilen sonuçların, havacılık sanayinde önemli bir boşluğu dolduracak boyutta olduğu vurgulanıyor. Prof. Dr. Haydar Aras, proje ile ilgili açıklamasında, hava şartlarına bağlı olarak uçak motorunda buzlanma görülebildiğini anlattı. Aras, 'Buzlanma daha çok motor bloğunun giriş kısmındaki parçalarda meydana gelmektedir. Zamanla biriken buz tanecikleri motor aerodinamik performansını büyük ölçüde etkileyecek ve istenmeyen sonuçlara sebep olabilecek boyutlardadır. Mevcut uygulamalarda, uçak motorunun giriş kısmında bulunan ön yatak taşıyıcı parça buzlanma açısından büyük riske sahiptir. Buzlanmanın önlenebilmesi için kullanılan mevcut yöntem ise, kanat üzerine delik açılması şeklindedir. Bu deliklerden çıkan sıcak hava yüzeyde film tabakası meydana getirerek buzlanmayı önlemektedir. Gerilme yoğunluğunu azaltabilmek için deliklere köşe yuvarlatma işlemi uygulanmaktadır. Böylece olası çatlak başlangıcı azaltılarak parça ömrü arttırılmaktadır. Fakat bu işlem buzlanma açısından negatif bir sonuç doğurmaktadır' diye konuştu. (İHA)

Editör: TE Bilisim