Eğitim Bir-Sen, Türk Eğitim Sen, Eğitim İş ve Eğitim Sen üyeleri Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelerek Öğretmen Performans Değerlendirme ve Aday Öğretmenlik İş ve İşlemleri Yönetmelik taslağına tepki gösterdi. Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Muammer Karaman, 'Performans değerlendirme taslağının eğitimin niteliğini arttırmaya hiçbir katkısı yoktur. Eğitim çalışanlarını birbirine düşürecektir ve kanuni dayanaktan da yoksundur. Bakanlığı bu tavırdan vazgeçmeye davet ediyoruz. Sendikalar bu konuda işbirliği ve uzlaşı içerisindedir. Bu performans değerlendirme taslağının eğitimciler tarafından kabul edildiği yönündeki açıklamalar gerçeği yansıtmamaktadır' dedi.
KARAR VERECEK OLAN BİZİZ
Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanının talihsiz bir açıklama yaptığını savunan Eğitim Sen Şube Başkanı Faik Alkan, 'Performans değerlendirme sistemine karşı olanlar bilimsel düşünmeyenlerdir. Performans sistemine karşı olanlar eğitim çalışanları temsil etmemektedir. Şu anda 4 sendika bakan beye cevap veriyor. Bizler performans sistemini istemiyoruz. Eğitimde onca sorun varken bütün meseleyi öğretmenlere not vermeye indirgeyen bir sistemi kabul edemeyiz. Üreten bizi bu konuda karar verecek olanlar da biziz. 657 sayılı kanuna aykırı bu taslak kabul edilemez' diye konuştu.
DEĞERLERİMİZİ VERMEYECEĞİZ
Eğitim İş Şube Başkanı Abdülkadir Önder, öğretmenlik mesleğinin herkesin ölçebileceği bir meslek olmadığını söyledi. Önder, 'Sayın bakanımız öğretmen kökenli olmadığı için öğretmenlerin nasıl atandığını nasıl öğretmen olduğunu unutmuş gözüküyor. Biz hatırlatalım. Önce başarılı bir öğrenci olacaksın. Sonra yüzde 10'luk başarı sıralamasına gireceksin. Sonra üniversiteyi bitireceksin. KPSS'ye gireceksin. İyi bir derece alarak atanmayı bekleyeceksin. İyi bir derece aldıktan sonra ülkemizin zor coğrafyasına atanacaksın. Eş durumundan bile gelemeyeceksin. 6 sene çalışacaksın. Sonra stajyerliğin kaldırılacak, öğretmen olacaksın. En çok sen çalışacaksın, en az maaşı sen alacaksın. Sonra sana diyecekler ki senin performansını bir de biz ölçeceğiz. Bu kabul edilemez' dedi.
BİRAN ÖNCE VAZGEÇİLSİN
Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Haydar Urfalı ise şu ifadeleri kullandı: 'Performans değerlendirme sistemine Türk Eğitim Sen olarak karşı olma nedenimiz şudur: Eğitim sisteminin iki önemli unsuru vardır. Öğretmen ve öğrenci. Öğretmen ve öğrenci olmadan eğitim sisteminin sürdürülmesi mümkün değildir. Bunu yaparken öğretmenlerin moral ve motivasyonu olması gerekmektedir. Ancak MEB'in ısrarla getirmeye çalıştığı performans değerlendirme sistemi öğretmenlerin moral ve motivasyonunu bozmaktadır. Bakanlığın bu karardan biran önce dönmesini istiyoruz. Öğretmenin itibarı bakanlığın namusudur. Bu namusa sahip çıkmaya davet ediyoruz.'
Editör: TE Bilisim