İKİNCİ DEVRİM ESOGÜ’DEN

Videoyu Aç İKİNCİ DEVRİM ESOGÜ’DEN
A
a

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde (ESOGÜ), 30 öğrencinin bir araya gelmesiyle yapılan elektrikli araca, Türkiye’nin ilk yerli otomobili olan ‘Devrim’in adı verildi.


İstanbul Teknofest’te 14-22 Eylül arasında düzenlenecek olan Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışlarına katılmak üzere 7 ay önce başlanan elektrikli aracın yapımı ESOGÜ’de tamamlandı. 30 öğrencinin bir araya gelmesiyle yapılan araca Türkiye’nin ilk yerli otomobili de olan ‘Devrim’ adı verildi. Elektrikle ilerleyen devrim saatte 80 kilometre hıza ulaşırken, 180 kilometre menzile sahip. Yaklaşık 60 bin liraya mal olan elektrikli aracın yüzde 60’lık kısmı ESOGÜ’nün imkanları ile üretildi. Araç içinde öğrenciler tarafından yapılan ekranlı gösterge ise dikkat çekiyor.
BÜYÜK GURUR
Konuyla ilgili konuşan ESOGÜ Rektörü Prof. Dr. Kemal Şenocak, öğrencilerin aracın adını ‘Devrim 26’ olarak ön gördüklerini söyledi. Devrim aracının Eskişehir ve Türkiye için çok büyük bir önemi olduğuna dikkat çeken Şenocak, “Biz de bugün nostalji yaşadık. Öğrencilerimiz tamamen kendi imkânları ile böyle bir araç geliştirdi. Öğrencilerimizin bu şekilde çalışmaya girmesi bizim için çok büyük bir önem arz ediyor. Tebrik ediyorum. İlk elektrikli devrim aracı da Eskişehir Osmangazi Üniversitesinden (ESOGÜ) çıkmış oldu. Bu da bizim büyük bir gurur meselemiz” dedi.

TASARIM ÖĞRENCİLERDEN
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Dr. Öğretim Üyesi Ataberk Najafi ise, aracın yaklaşık 7 ay önce yapımına başlandığını belirterek, “Teknofest’te yapılacak yarışmalar için hazırlandı. 30 öğrenci ile birlikte yapıldı. Tasarımları genellikle burada öğrenciler yaptı. Bazı kısımları dışarıda yapıldı” dedi.

SANAYİDEN DESTEK
Ekibin kaptanı Elektrik-Elektronik Mühendisliği son sınıf öğrencisi Furkan Çitilce ise şunları söyledi: “7 ay önce başladığımız çalışmalar sonucunda eksiklikle olmasına rağmen bir sonuca ulaştık. Devrim bizim için bir sembol oldu. Yüzde 60’lık kısmını kendimiz yaptık. Motor kısmını ve tasarımını kendimiz yaptık. İlk katıldığımızda proje bazında TÜBİTAK’ın vermiş olduğu 35 bin liralık desteği vardı. Bunun dışında üniversitenin imkânlarını sonuna kadar kullanmaya çalıştık. Sanayi bölgesinde bulunan firmalardan destek aldık. Yaklaşık maliyeti 60-65 bin lira civarında oldu.”

ESKİŞEHİR’İN SEMBOLÜ
Aracın mekanik kaptanlığını yapan Makine Mühendisliği 3’üncü sınıf öğrencisi Berkcan Kul ise, “Aracın mekanik aksamını biz arkadaşlarımız, kendi tasarımlarımızla yaptık. Mekanik aksamı yaklaşık 3 ay sürdü. Elektrikli Devrim Eskişehir’in sembolü olan aracı trendlere uygun şekilde yapmaya çalıştık” dedi. İHA
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Eskişehir ve Eskişehirspor haberleri için gerçek kaynağınız Son Haber Gazetesi