Taşbaşı Kültür Merkezi Kırmızı Salon'da düzenlenen Kentsel Ulaşım ve Trafik Sorunları için Uygun Politikalar adlı konferansta açılış konuşmasını yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, araç sayısına şikayet ederek, ' 25, 30 bin liraya sıfır faizli kredi ile araba alınabiliyor ve nüfus hızla artıyor elbette ki refahın göstergesi saysak da sorun büyük' dedi.

Trafik sorunu obezite sorunu haline gelmiştir

Ardından konuşan İTÜ İnşaat Mühendisliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gerçek, ' Ne kadar yol yaparsanız yapın artan trafiği karşılamanız mümkün değildir. Hangi yol yapım politikası izlenirse izlensin trafik artacaktır. Artan talebi karşılayacak yeni yollar, yeni kavşaklar, köprüler yapmak teknik ve ekonomik olarak mümkün değildir. Talebe yönelmek gerekiyor. Başta rahatlar gibi oluyor yeni yollar yapınca ama sisteme trafiği kullanmayan insanlar giriyor. Eskisinden daha kötü hale geliyor. Arazi kullanım planları ile ulaşım sistemi arasında sıkı bir ilişki var. Erişebilirlik artınca oradaki aktiviteler de artıyor, yapılaşma baskısı oluşuyor. Bu olgular nedeniyle bu kısır döngü sürüyor. Trafik sorunu obezite sorunu haline gelmiştir. Toplu taşıma sistemini geliştirmemiz lazım, bireysel taşımacılığı değil sağlıklı entegre bir sistem oluşturmak lazım. Otomobil kullanımını kısıtlayıcı politikalar, caydırıcı politikalar koymak lazım. AVM yaparken ulaşımla birlikte yapmak lazım. Araç odaklı bakış açısından vazgeçmek lazım' dedi.

İnsanlara yürüyecek yer bırakmıyoruz

Eskişehir'deki trafik sorununun yol yapılarak çözülmeyeceğini söyleyerek, '800 bin nüfusu var. Otomobil sayısı 125 bini geçmiş, bir kişi başına 157 otomobil düşüyor. Yol yapılarak çözülmez ne parasal olarak ne de fiziksel olarak yetişemezsiniz. Talebi yönetmeniz lazım. İstanbul'da da böyle. Eskişehir'de daha fazla otomobil kişi başına düşüyor. Parklanma konusunda herhangi bir kısıtlama olmadığı için insanlar 10 dakikada yürüyerek gidecekleri yere 5 dakikada araçlarıyla giderek istedikleri yere gitmeye çalışıyor, en önemli trafik tıkanıklığı nedenidir. Yol kapasitesi azaldığında, trafiğin azaldığını görüyoruz. Özellikle merkez bölgesinde yayalara, bisikletlere yol ayrıldığında önce şikayet geliyor ancak daha sonra alışıyorlar. Bizler insanlara yürüyecek yer bırakmıyoruz' diye konuştu. (Tuğçe Mertler)

Editör: TE Bilisim