New York Üniversitesi'nde (NYU) öğretim üyesi olarak görev yapan İstatistik ve davranış bilim alanında uzmanı ve aynı üniversitenin en genç profesörlerinden olan Selçuk Şirin hocayı takip ediyor musunuz bilmiyorum ama etmiyor iseniz etmenizi tavsiye ederim. ODTÜ'den lisans, SUNY'den yüksek lisans ve Boston College'dan doktora derecesi alan New York Üniversitesi Araştırma Laboratuar'ında 100'e yakın bilimsel yayına imza atan hoca Türkiye'de eğitimden istihdama, ekonomiden iş güvenliğine yüzlerce veriyi analiz ederek Türkiye için çok çarpıcı bilimsel verilere de imza atıyor;

- Eğitim sistemimizle ilgili elimizde Uluslararası standartlarla karşılaştırabileceğimiz ve bizim nerede olduğumuzu gösterir bilimsel veri yok!

- G20 Ülkesi olarak övünen Ülkemizin Çocukları Matematik, Fen ve Okuduğunu anlama yani ana dili Türkçeden İlk 40 arasında yer almıyor.

- Çocuklarımızın yarısı yetişkinlerimizin ise sadece %14 ü hayal kuruyor.

- Kişi başına milli gelirimiz orta gelir tuzağında. Son on yılda 3000 dolardan 10000 dolara milli gelirini artıran onlarca ülke var iken bizim milli gelirimizde artış yok.

- Cumhuriyet Tarihinin en büyük 5 şirketinin toplam değeri WhatsApp ın Değeri olan 18 Milyar dolara ulaşamıyor.

- Bir yılda yaptığımız 3 milyar dolar fındık ihracatının dörtte birini alan İtalyan Şirketinin bir yıllık satışı 10 milyar dolar!

Bunun gibi onlarca dikkate almamız gereken tespitler var. Bu tespitleri görünce neden dünya çapında en az ilerleme kaydeden ülkelerden biri olduğumuzu daha iyi anlayabiliyoruz. Türkiye'nin bunları aşması için yapısal değişimlere girmesi ve katma değeri yüksek Ekonomiye ulaşması şart. Selçuk Şirin Hoca bunun içinde 3 çözüm önerisini birlikte sunuyor.

- Başarılı olmak için inovasyon şart. Bilgi Ekonomisinde bilgiye ulaşmanın ve paylaşmanın yollarını açıp kolaylaştırmalıyız. Bunu yapabilen Ülkeler ürün, hizmet veya üretim yöntemi geliştirme, yeni düşünceler üretme anlamına gelen İnovasyonu daha fazla yapabiliyor.

- Adalet sofradaki ekmektir. Adil rekabet kurallarını yerleştirmemiz şart. Tarihsel veriler göstermiştir ki adalet sistemini oturtan ülkeler ilerler.

- Çocuklarımıza itiraz etmesini öğretmeliyiz. Türkiye'de 15 yaşında çocukların itiraz etme becerisi %2 iken Güney Korede bu oran %18! Eğitim sistemiz böyle olmamalı diye itiraz etmeliyiz. Bu ülke daha iyi yönetilmeli diye itiraz etmeliyiz.

Selçuk Şirin Hoca sonunu da Can Yücel ustanın sözleri ile bağlayarak noktalıyor 'düşünde bile göremez işler düşlerin gördüğü işleri'. Çözüm yolu için sonuç ortada 'İtiraz et hayal kur ilerle.'