Akü, elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve ihtiyaç duyulması halinde bunu elektrik enerjisi olarak veren enerji depolama aracıdır. Çalıştırma, aydınlatma ve ateşleme ile birlikte ana amacı araç motorunu çalıştırmaktır. Motor çalıştıktan itibaren devreye alternatör girer. Bu aşamadan sonra aracın bütün elektrik aksamlarının gereksinimini alternatör karşılar.
Aküler kimyasal yapıları gereğiyle soğuk havalarda daha az güç üretirler. Yani özellikle kış aylarında insanların sabah araçlarının geç çalışmasının veya hiç çalışmamasının temel sebebi buna bağlıdır.
Toplumun büyük bölümünde aracın kışın çalışması için illa daha büyük 'amper' kapasiteli akü kullanılması gerektiği görüşü hakim. Piyasada genellikle 60 Amper/Saat ve 72 Amper/Saat çeşitleriyle satılan akülerde esas bakılması gereken birim burası mıdır?
AKÜ ALIRKEN NASIL BİR BİRİM İLE TANIMLAMAK LAZIM?
Akülerin üzerinde CA (Cranking Amps – Marş Basma Gücü) ve CCA (Cold Cranking Amps – Soğuk Havada Marş Gücü) türünden değerler bulunur. Yani aracımızı çalıştırmak için gerekli olan esas değerler bunlardır. Standart bir 1600 CC motor çalışmak için takribi 120-130 amperlik bir güce ihtiyaç duyar. Yani akümüzün üstünde yazan 60, 72 veya 74 amper değerleriyle motorumuzu çalıştıramayız.
Üreticiler çeşitli nedenlerle 380 CCA değerinde bile aküler kullanabiliyor. Ancak araçtaki alarm sistemi, açık unutulan lambalar veya sağlıklı bir akü şarjının gerçekleşemediği durumları hesaba katarsak yaklaşık 450-650 CCA değerini karşılayan bir aküye ihtiyacımız olacaktır. Hatta soğuk bir iklimde yaşıyorsak 750-1000 CCA bandına çıkmamız mağdur olmamızı engelleyecektir.

////


DEVRİM YENİDEN ÜRETİLDİ
1961'de Eskişehir'de 4 adet üretilen Devrim Otomobilleri'nden günümüze sadece 1 tanesi ulaşmıştı. Devrim, Antalya'daki bir etkinlik için Ankara'da bir firmaya yeniden yaptırıldı. Orijinal devrimin replikası otomobil görenlerin ilgisini çekti.

////


FORD İNGİLTERE'DEN ÇIKIYOR
Avrupa Birliği'nden çıkma kararı alan İngiltere otomobil üreticilerini de taşınmaya itiyor. İngiltere'nin AB ile anlaşma sağlayamaması halinde yeni oluşacak yüksek gümrük vergileri, tedarik aksaklıkları ve işçi istihdamı sıkıntısı Ford yetkililerini düşündürüyor. Ford'un İngiltere'de iki üretim tesisi bulunuyor.