Bilindiği gibi 31 Mart 2019 tarihinde yerel seçimlerimiz yapılacak. Türkiye yerel seçim atmosferine girmiş bulunmakta, partiler bir taraftan adaylarını belirler iken diğer taraftan seçimi kazanmaya yönelik yöntemleri anketleri ve partililer ile çalıştaylarını yaparak yol belirlemeye devam ediyorlar. Elbette amaç seçimde başarılı olmak ve başarıyı devam ettirmek. Bunun için de gerekli şart seçmen beklentilerini karşılayabilmek ve onlara gerçek manada hizmeti götürebilmek şart! Eskişehir uzun süredir Halkçı Belediye Başkanlarınca idare ediliyor. Ve seçmende de hak ettiği karşılığı buluyor Eskişehir seçimlerine ilişkin tahminlerimizi bir sonraki yazıya bırakarak politikyol.com adresinde Mahmut Üstün ismi ile kaleme alınmış Halkçı Belediyeler için 21 maddeyi bugün sizlerle değerlendirmeyi daha iyi yapmak amacıyla paylaşmak istiyorum;

'Halkçı Belediyecilik; kent yaşamını sosyal ve mekansal açıdan dağıtan, çökerten neo-liberal politikalara ve küresel krizin olumsuz etkilerine karşı, temel olarak şu alternatif ilke ve uygulamaları savunmaktadır.
1-Kent ekonomisinin rant ağırlıklı dönüşümüne karşı, üretimi ve istihdamı teşvik eden gelir artırıcı politikaları uygulamayı öncelikli görmektedir..
2- İstihdam ve gelir arttırıcı projeleri öncelikli olarak görmekle beraber kent yoksulluğunun yarattığı sorunlara onur kırmadan ve şova kaçmadan gıda, giyim, yakacak gibi yardımlarla da müdahale etmeye kapalı değildir.
3- Kent yoksullarıyla beraber artan sorunlardan en fazla etkilenen kadınları, çocukları, engellileri ve yaşlıları koruyucu politikalara öncelik verir.
4- Kentsel sosyal parçalanmaya karşı demokratik kentsel örgütlenmeleri destekler.
5- Eğitim ve sağlık alanında destekleyici politikaları yaygınlaştırmayı hedefler.
6- Neo-liberal politikaların ve küresel krizin birleşik etkisiyle iyice derinleşen kentsel-mekansal parçalanmayı ortadan kaldırmaya kenti paylaşma bilinci ve ortak yaşama sorumluluğunu geliştirecek açık ve kapalı kamusal kentsel mekanlar oluşturmaya öncelik verir. Kent merkezlerini canlandırmayı ve kent meydanı uygulamalarına yeniden anlam ve işlev kazandırmayı amaçlar.
7- Bugün hakim olan kentsel dönüşüm politikalarının kentin ve kent yoksullarının aleyhine geliştiği saptamasından hareketle; kentsel dönüşüm politikalarına alternatif olarak kent yoksullarını ve kentin doğal ve tarihi dokusunu korumayı birinci öncelik gören kentsel yenileme politikalarını savunur.
8- Kentin bir kimliği olması yaklaşımıyla; kentin tarihi mirasının doğal ve mimari yapıda yaşatılması ve geliştirilmesi amacıyla çalışmalar yürütür.
9- Kent ulaşımının yaya ve engelli öncelikli olarak planlanması ve toplu taşıma sistemlerine ağırlık verilmesi gerektiğini savunur.
10- Hakim rant eksenli kentleşme anlayışları, kent merkezindeki park ve yeşil alanları ilk fırsatta tümden yapılaşmaya açılmasına, henüz yapılaşmaya açılamayanların ise ticarileştirmesine ve betonlaştırmasına kaynaklık etmektedir. Bu anlayışın karşısında herkes için yürüme mesafesinde ulaşılabilir, kaliteli ve ticarileştirmenin ve betonlaşmanın minimum düzeyde tutulduğu halk için yeşil alan politikası savunur.
11- Çağdaş bir kentin insanı, bitkisi ve hayvanlarıyla tüm canlıların barış ve güven içinde yaşayabildikleri ortak bir yaşam alanı olması gerektiği yaklaşımıyla sokak hayvanları konusunda etkin çalışmalar yürütür.
12- Sanatın toplumsal yaşamın özgürleşmesi ve kaliteli hale gelmesi için vazgeçilmez bir öneme sahip olduğu bilinciyle kentin büyük meydanlardaki şov amaçlı pahalı gösterilere indirgemeden ve popüler olanın çekiciliğine teslim olmadan nitelikli sanatsal çalışmaları tüm toplumsal kesimlere yönelik olarak destekler.
13-Ticarileşmiş ve büyük sektör haline gelmiş birkaç spor dalı nedeniyle ihmal edilen spor dallarına özel bir ilgi ve destek sunar. Amatör sporun ve kitle sporunun geliştirilmesine çalışır. Halkın spor yapma olanaklarına ulaşma imkanı kısıtlı engelli, kadın vb. kesimlerini öncelikli görür.
14- Tüm toplumsal kesimlerin kentin yönetimine ortak edilmesini ve yönetimin her düzeyinde gelişkin bir katılımcılığı ve demokrasiyi oluşturmayı temel düstur edinir.
15- Kentin tüm kentlilerin 'ortak evi' olduğu bilinciyle tüm diğer yerel yönetim birimleriyle ve kentin tüm resmi-sivil kurumlarıyla, üniversitelerle, bilim ve uzmanlık kuruluşlarıyla dayanışmayı ve işbirliği esas alan bir hizmet yarışını savunur.
16- Kent hizmetlerinin güvenceli-örgütlü personel yapısıyla yerine getirilmesini savunur.
17- Kaynak yaratıcı ve kaynakları kamusal sorumlulukla kullanan belediyedir.
18- Hizmetlerini 'Belediye bir şirket değil, halka hizmet etmekle yükümlü, halkın örgütlenmesidir' anlayışıyla yürütür.
19- Belediye'nin aynı zamanda bilinç yaratma sorumluluğu olan bir toplumsal örgütlenme olduğunu düşünür.
20- Hiç bir inancı istismar etmez, bütün inançlara eşit mesafededir ve tüm inançların özgürce yaşanabilmesi için destekleyici uygulamalar yapar.
21-Şeffaf, saydam, dürüst ve şaibesiz bir yönetim olmayı taviz verilemez temel bir ilke kabul eder.'