Türkiye'de gerçekleşen ilk uluslararası ralli organizasyonu 1972 yılı Avrupa Şampiyonası takvimine dahil olan ve İstanbul'da başlayıp yine İstanbul'da sona eren müsabakaydı. Bir WRC (Dünya Ralli Şampiyonası) aday yarışı organize etme fikri ise ilk olarak 1999 yılında ortaya atıldı. Bir yıl sonra, 2000 yılında, koşulan 'Anadolu Rallisi' organizasyonu ilk olarak İzmir'de düzenlendi. FIA gözlemcileri tarafından da takip edilen bu yarış Dünya Ralli Şampiyonası yedek listesine resmen girmiş oldu.

Türkiye'nin güneybatı sahilindeki Antalya iline bağlı tatil bölgesi Kemer 2001 yılı takvimindeki Anadolu Rallisi'nin start ve finiş noktası olarak belirlendi. Yarışa yurt dışından katılan ilk yarışmacılar 2002 yılında Citroën Saxo otomobili ile Sébastien Loeb ve Peugeot 206 WRC ile Juuso Pykälistö oldu.

Türkiye'nin Dünya Ralli Şampiyonası sahnesine çıkışı 2003 sezonunda gerçekleşti. Bu yarışa katılan 62 ekipten yalnızca 27'si finiş görebildi. Tecrübe kazanmak adına, organizasyon ilk iki yıl Junior Dünya Ralli Şampiyonası'na (JWRC) ev sahipliği yaptı.
2005 yılında ise Türkiye Rallisi ilk defa Üretim Otomobiller Dünya Ralli Şampiyonası'na (PWRC) sahne oldu.

2005 Türkiye Rallisi'nde 76 ralli otomobil start aldı. Toplam uzunluğu 1,228 kilometre olan etapları 53 ekip bitirdi. Bir önceki yıldaki başarısını tekrarlayan Fransız sürücü Sébastien Loeb ve yardımcı sürücüsü Daniel Elena 4:21:48.00' derecesiyle zafere ulaştı.

2006 yarışı 13-15 Kasım tarihlerinde Antalya'nın güneybatısında yer alan Kemer ve Kumluca bölgelerindeki yer yer karlarla örtülü zorlu toprak etaplarda gerçekleşti. Yarış merkezi ve servis alanı da Kemer'de yer alıyordu.

2008 yılında Dünya Ralli Şampiyonası takvimine geri dönen Türkiye Rallisi 12-15 Temmuz tarihlerinde düzenlendi. Yarışı rakipleri Jari-Matti Latvala ve Sébastien Loeb'ün önünde bitiren Mikko Hirvonen yarışı lider olarak tamamladı. 2010 yılındaki ralliden sonra yarış şampiyona takviminden çıkarıldı.

2018 yılı sezonunda Polonya Rallisi'nin takvimdeki yerini alarak yeniden hayata dönen Türkiye Rallisi bu yıl Muğla'nın Marmaris ilçesinde gerçekleşti. Dünya Ralli Şampiyonası'nın Türkiye'de düzenlenen 10. ayağı Türkiye Rallisi'ni Toyota Gazoo Racing takımından Estonyalı Ott Tanak kazandı.

2019 Dünya Ralli Şampiyonası'na Şili'nin de eklenmesi ve takvimin 14 yarış olması kararlaştırılırken, Türkiye Rallisi 2019 takviminin 11.yarışı olarak 12-15 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek
***
En değerli otomobil markası Toyota seçildi
Dünyanın en popüler ekonomi dergilerinden biri olan Forbes'un yaptığı tüm endüstrileri kapsayan '2019 Dünyanın En Değerli Markaları' araştırma sonuçlarına göre Toyota, otomotiv alanında en değerli marka oldu. Apple, Google, Microsoft, Facebook ve Amazon gibi bir ilk beş hiç de şaşırtıcı olmasa da en değerli otomobil üreticisinin 44.7 milyar Dolar değeriyle Toyota olması bazıları için sürpriz olabilir. Japon firma, listenin 9. basamağında yer alarak ilk ona girebilen tek otomotiv firması olmayı başarıyor. Toyota'yı 13. sırada Mercedes-Benz, 20. sırada ise BMW takip ediyor.
***
Fiat 500X'in üretimi
500 bini geçti
Fiat'ın 2014 yılından bu yana piyasada olan kompakt SUV modeli 500X'in üretimi 500 bin adedi geçti. Bantlardan inen 500 bininci 500X'in, markanın 120'inci yılına ithafen hazırlanan özel versiyonu olduğu açıklandı. 100 ülkeye ihraç edilen 500X, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) bünyesindeki Jeep'in Renegade modeli ile aynı platformu paylaşıyor