ESOGÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Karacasu, “Mesela bir taksi durağında 20 tane var ama yetmiyor. Bunun 25’e çıkarılması gerekiyor. Şoför esnafıyla toplantı yaptık ve bitti. Sayılar artacak” dedi.

Eskişehir'de işçilerden kaşıklı protesto
Eskişehir'de işçilerden kaşıklı protesto
İçeriği Görüntüle

Ticari taksileri kapsayan ulaşım düzenlemesine ilişkin yürütülen çalışmalarla ilgili konuşan Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Karacasu, taksi sayısının artırılacağını söyledi. Karacasu, “Bu proje 2025 yılının 6’ncı ayında başladı. Taksiler, servisler ve minibüsler olarak. Taksilerin sayısı 468 tane ve bu 1960’lı yıllardan beri aynı rakam. Ulaşım Master Planı’na göre zaten bu sayının fazlalaştırılması gerekiyordu. Ayşe Başkan ‘Esnafımızın gönlü olsun çünkü sahada çalışanlar onlardır herkesin uyum içinde çalışacağı şekilde bir yöntem bulalım’ dedi. Şoförler cemiyetini çağırdık, ‘Uygulamadaki bilgiyi siz biliyorsunuz’ dedik. Taksi sayısı artacak mı? Evet artacak. Fakat biz taksiyi nereye koyalım? Nerelerde sıkıntınız var? Mesela bir taksi durağında 20 tane var ama yetmiyor. Bunun örneğin 25’e çıkarılması gerekiyor. Hesap kısmı Osmangazi Üniversitesi’ne yani bize ait. Biz şoför esnafının da görüşünü almak için toplantı yaptık ve bitti. Sayılar artacak. Ocak ayının başında göreceksiniz zaten” diye konuştu.

İHALE USULÜ OLACAK

Yeni taksi hatlarının ihale usulüyle verileceğini belirten Karacasu, “Giren olur olmaz kendileri bilecek. Normalde siz taksi de olsa minibüste olsa serviste olsa babadan oğula geçecek hat veremezsiniz. 10 yıllık, 20 yıllık, 30 yıllık kiralamalar yaparsınız. Bu Türkiye’nin sorunu. Belli bir yıla kadardır bu. Belediye sonrasında tekrar ihale açar. Fakat buna çözüm getiremiyor ülke. Taksi sayısı 500’e yakın ve bunu bine çıkarayım dediniz belkide insanlar hiç ihaleye girmeyecek ilk başta sadece 200 tanesi satılacak. Hiç iş yapmayan duraklar var mesela bizim tıp fakültesi durağı çok iş yapıyor insanlar ayakta bekliyor. Burada da sayının fazlalaşması gerekiyor. Bizde belediyeyle şoförler cemiyeti arasındaki hem optimum noktayı bulalım hemde bilimsel kuralları getirelim istedik ve rapor hazırladık bu raporda yılbaşında verilmiş olur” ifadelerini kullandı.

KONTROL SAĞLANMALI

Plansız artışların korsan taşımacılığı ve trafik sorunlarını tetikleyebileceğine dikkat çeken Karacasu, “Çok dikkatli plan yapmak gerekiyor. Örneğin siz AşağıSöğütönü’ne durak kurdunuz 5-6 arabalık. 15 kilometre şehir merkezine geldi. Bu taksi geri yolcu alırsa para kazanır, geri yolcusu olmazsa para kazanamaz. Bu adam ne yapacak? Şehrin içinde korsan şekilde dolaşacak geri durağına gitmeyecek. Bunun kontrolünün iyi sağlanması lazım o yüzden sayıları doğru düzgün yapılması lazım. Aksi takdirde şehiriçindeki trafik katletme durumuna gelebilir” dedi.

Muhabir: Seren Çatalçam