CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, Eskişehir Kalkınma Platformu ile Ulaştırma Bakanlığı arasında gerçekleştirilen ziyaretin ardından açıklamalarda bulundu. Çevre yolu, Hasanbey Lojistik Merkezi–Gemlik Limanı bağlantısı ve YHT seferleri başta olmak üzere Eskişehir’in uzun süredir gündemde olan ulaşım başlıklarının toplantıda ele alındığını aktaran Çakırözer, görüşmelerin değerli olduğunu ancak kente gerçek katkının ancak uygulanabilir projeler ve net bir takvimle mümkün olacağını ifade etti.

DİYALOG DİYALOGSUZLUKTAN İYİDİR

Eskişehir Kalkınma Platformu ile Ulaştırma Bakanlığı ziyaretine yönelik açıklamalarda bulunan Çakırözer, “Diyalog her zaman diyalogsuzluktan iyidir. Eskişehirlilerin çıkarları söz konusuysa, diyalog kurmak, konuşmak ve birlikte hareket etmek çok önemlidir. Bu nedenle yapılan her adımı kıymetli buluyorum. Daha önce konuşulmuş üç ana başlık vardı: çevre yolu, Hasanbey Lojistik Merkezi–Gemlik Limanı bağlantısı ve YHT seferlerinin artırılması. Çevre yolu meselesinde çözüm olarak Ankara–Bursa otoyolunun Eskişehir giriş çıkışıyla bağlantılı bir proje anlatıldı. Yap-işlet-devret modeliyle yapılması planlanıyor. Bakan, yap-işlet-devret olursa 3 yılda biter, merkezi bütçeyle yapılırsa 6 yıl ya da daha uzun sürer dedi. Ne zaman başlanacağına dair net bir tarih yok çünkü Cumhurbaşkanlığından onay bekleniyor. YHT seferleri konusunda tren setlerinin yetersiz olduğu yeni setler geldikçe sefer sayısının artabileceği söylendi. Gemlik bağlantısı konusunda ise 2026 yatırım programına yetişmeyebilir ama 2026’da başlanması için teknik bir engel kalmadığı, ÇED sürecinin tamamlandığı aktarıldı. Bu proje gerçekleştiğinde hepimize katkı sağlayacak, yıllardır konuşulan bir konu” dedi.

Eskişehir'de otomobil yaşlı adama böyle çarptı
Eskişehir'de otomobil yaşlı adama böyle çarptı
İçeriği Görüntüle

YHT’Yİ RAHATLATIRDI

Çakırözer, “YHT konusunda da sefer sayısını artırılmayacağına ilişkin ‘kota artırın’ dedik. Cuma ve pazar günleri için bir ek sefer kondu, YHT tarafından açıklama yapıldı. Bizim toplantının katkısı olduysa ne mutlu ama kafalarında zaten vardı. Ama akşam seferini koymuşlar ama sabah bir seferi kaldırmışlar. Yani bir ekleyip bir eksiltmişler. Üstelik sefer her gün değil, sadece cuma ve pazar. Bu da yanlış. Banliyö tren projesi de toplantıda gündeme getirildi. Bakan net bir şey söylemedi, not aldı. Sonrasında Bakanlıktan bir bilgi notu geldi. Deniyor ki: ‘Bu hatta zaten çok sayıda YHT var, karayolunda dolmuş var, yeni bir tren seferine gerek yok.’ Yani bakış açısı bu. Oysa bu iyi niyetli bir öneriydi. Mevcut tren setleri kullanılabilirdi, YHT’yi de rahatlatabilirdi. Ama böyle bakılmamış” dedi

Kaynak: HABER MERKEZİ