İnternet üzerinde alınan eşya ve hizmetlerde mesafeli sözleşmenin gerektiğine dikkat çeken Özalp “Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir. İnternet üzerinden mal ve hizmet alımlarında çok iyi araştırma yapmalıyız ve güvenli olan satış sitelerinden mal ve hizmet almalıyız yoksa mağdur olabiliriz. Alacağımız malların faturası, garanti gerektiren mallarda garanti belgesini ve kullanma kılavuzunu mutlaka almalıyız” dedi.

Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğü'nden otellere denetim
Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğü'nden otellere denetim
İçeriği Görüntüle

Tüketicilerin cayma hakkı konusuna da değinen Sülahi Özalp “Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Mesafeli Sözleşmeler ile yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gerekiyor. Tüketicilerin internet üzerinden yapacakları alışverişlerde güvendikleri kurumsal kimliği olan şirketlerden alışveriş yapmalıdır” diye konuştu.

Kaynak: Haber Merkezi