Program, Türkiye’de yaşayan yabancı öğrencilerin Türkçeyi etkili şekilde öğrenmelerini, sosyal uyumlarını güçlendirmeyi ve eğitim hayatlarına katkı sağlamayı hedefliyor.
Avrupa Standartları ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Esas Alındı
YTÖP, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni (CEFR) esas alınarak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) Öğretim Programları Ortak Metni çerçevesinde tasarlandı. Program, hem bilişsel hem sosyokültürel boyutları içeren bütüncül bir yaklaşımı benimsiyor.
Hazırlık sürecinde TYMM’nin “erdem-değer-eylem” çerçevesi dikkate alınarak yetkin ve erdemli birey yetiştirme hedefi gözetildi. YTÖP, bireyin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekleyen kültürel bağlam öğelerini de kapsıyor.
İletişim Odaklı ve Kapsayıcı Bir Yaklaşım
Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıklamasına göre, YTÖP dil öğretiminde iletişimsel yaklaşımı temel alıyor. Program; ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki yabancı öğrencilerin A1 öncesi, A1, A2, A2+ ve B1 düzeylerinde Türkçe öğrenmelerine rehberlik edecek.
Ayrıca D-AOBM kapsamında hazırlanan 7-10 yaş ve 11-15 yaş genç öğrenenler tanımlayıcıları da hedef grubun ihtiyaçlarına göre programa entegre edildi.
Standartlara Uygun Öğretim Çerçevesi
YTÖP, öğretim hedefleri ve içerikleri ulusal ve uluslararası standartlarla uyumlu hâle getirerek, yabancı öğrencilerin Türkçeyi doğru, akıcı ve işlevsel biçimde kullanabilmeleri için kapsamlı bir yol haritası sunuyor.