Raporu okumak bize nerede olduğumuzu gösterecektir. Umarım okurken o kadar da umutsuzluğa kapılmadan silkeleniriz.
OECD, 34 üyesinin de aralarında bulunduğu 72 ülkede gerçekleştirdiği eğitim araştırmasının sonuçlarının yer aldığı merakla beklenen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Araştırması Raporu'nu Paris'te açıkladı. Özellikle bilim ve matematik alanında öğrencilerin seviyelerini ölçen raporda, bilim alanında eğitim seviyesi en yüksek ülkenin Singapur olduğu ortaya çıktı. Singapur'u Japonya, Taipei, Finlandiya ve Estonya takip etti. Bu ülkeler 530 puanın üzerinde skor elde ederken, Türkiye 425 puanla, Meksika da 416 puanla bilim sıralamasında en sonda yer alan iki ülke oldu.

OECD üyesi 72 ülkede, 15 yaşındaki 540 bin öğrenci üzerinde yapılan araştırma sonuçlarının yer aldığı PISA raporu bütün hükümetlerin bir barometre olarak kabul ettiği ve eğitim politikalarını belirleyen bir rapor olması bakımından önemle takip ediliyor.

Bilim, yazı, matematik, problem çözümü gibi sınavlara tabi tutulan öğrencilerden alınan sonuçları analiz eden OECD uzmanları, sonuç analizlerini PISA 2015 raporunda yayınladı.

Türkiye, ortalaması 493 olan Bilim sıralamasında 425 puanla, dil ve ortalaması 493 olan dil ve yazı sıralamasında 405 puanla, ortalaması 490 olan matematik sıralamasında ise 413 puanla tüm alanlarda ortalamanın çok gerisinde kaldı.

Türkiye eğitim haritasında Güney Amerika, bazı Afrika ülkeleri ve doğu Avrupa ülkeleri ile birlikte en düşük seviye olan kırmızı renkli ülkeler arasında yer aldı. Raporda, Türkiye'nin, bilim, matematik ve okuma oranında OECD ülkeleri ortalamasının oldukça gerisinde olduğu da tespit edildi.

Genel sıralamada ise, dengeli bir çoğunlukta, Kanada, Danimarka, Estonya, Hongkong (Çin), ve Macao (Çin)'lu öğrenciler 'mükemmel' derecede sonuç elde ettiler. Çek Cumhuriyeti, Yunanistan, Macaristan, Yeni Zelanda ve Slovakya'da ise öğrencilerin genel performansı en çok düşen ülkeler oldu.

Eğitim haritasında Türkiye, Cezayir, Tunus, Malta, Yunanistan, Doğu Avrupa ülkeleri, Brezilya, Peru, Kolombiya, Birleşik Arap Emirlikleri, Tayland ve Endonezya ile birlikte en alt seviyeyi belirleyen kırmızı renkte gösterildi.

Matematik ve yazı başarısı

OECD ülkelerinin yüzde 20'sinde öğrenciler yazıda istenen ortalama baza ulaşamıyor. Kız ve erkek öğrenciler arasında yazı alanında, kızlar erkek öğrencilere oranla yüzde 12 daha ileride. Ancak gelişmiş ülkelerde, erkek öğrencilerin arayı kapatmaya başladığı belirtiliyor. Matematik alanında şampiyon ise Çin.

İl Milli Eğitim Müdürümüz ile yaptığım son görüşme farklı bir konuyu içeriyor maalesef ancak şimdi kendisiyle bu konuda da bir görüş alışverişi yapıp buradan yazmak istiyorum.Yapıcı ve eleştirel duruşla her şey çocuklarımız için.