Tatil kavramının içinde eğitimin devam etmesi en önemli yerdedir ve eğitim kavramının içinde de tatil çok önemli bir yer teşkil eder.İc içe bu durum aileler ve öğrenciler tarafından hiçbir zaman anlaşılamamıştır.Ya sene içindeki tatillerin de suyu çıkarılarak rahat bir seviyede sene geçirilir ya da yaza kadar kasmaktan çocuk perişan olur.Hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da duruma ,derse, öğrenciye,haftaya ,derse göre yapılanmalar olsa tam olaak olmasa da epey bir rasyonel zemin hazırlanmış olabilir.Çocuklara yapılarına göre bir program yaratmak ve bunu da azar azar geliştirmek doğru bir eğitim programıdır.Sene içinde öğretmenlerle beraber hazırlanılan program yaz tatilinde aile ve öğrencinin başbaşa kalması olmamalı.Tatil programı dikkatle hazırlanılması ve uygulanması gereken bir zorunluluktur.
Yaz okulları ve kamplar, öğrencilerin gelişimi açısından yararlı olabilir. Öğrencinin gideceği programları ve eğiticilerinin gözden geçirilmesi gerekir. Öğrenciler için, yararlı olabilecek yaz programları tercih edilmelidir. Oyun, çocuğun yeteneklerini geliştirir, vücudunu güçlendirir. Davranışları güzelleştirir ve hoşça vakit geçirmelerini sağlar. Kurallara uymayı, uyumlu olmayı, kısacası hayatı öğretir. Yardımlaşmanın farkına varılmasını sağlar, arkadaşlığı güçlendirir. Arkadaşlıklar, oyunla başlar, gelişir ve pekişir.
Tatillerde öğrenme kayıplarını en aza indirmek sizin elinizde. Sayısal derslerde öğrenme kayıpları, sözel derslere göre yüksektir. Bunu telafi edilebilmesi için öğretmen eğitim ve öğretim yılı başında çok fazla gayret sarf eder. Tatil kitapları her şeyden önce planlar uygulanabilir olmalıdır. Uygulanamayan ve zor tatil planları, öğrencinin olumsuz etkilenmesine sebep olabilir. Tatil kavramıyla ilgili olarak velilerin bilgilendirilmesi ve onlara çeşitli öğretici kılavuzların hazırlanıp sunulması önemlidir. Fakat bu çalışma, bir ders disiplini içinde değil. Rahat bir programla ele alınabilir. Buna göre bir çalışma planı yapılabilir. Ama çocukları sıkmadan bir çalışma yapılmalıdır.

Araştırmalar, tatil kitaplarının öğrenme kayıplarını azalttığını göstermiştir. Öğretmenin çocuklara okuma kitapları ve yardımcı kaynaklar, başta ifade edildiği gibi eğitim programlarına, öğrencinin gelişim evrelerine sınıfına uygun olmalıdır. Buna göre öykü tamamlama, şiir yazma, çizgi hikayeler, bulmacalar, bilmeceler, fıkralar, minik testler, kelime avı, projeler, duvar yazıları, eğlenceli matematik, şekil tamamlama, rakam tablosu, eşleştirme, sayı robotları, oyunlar, zihinden işlemler, saymaca, bulmaca bilim dünyasından damlalar, metin tamamlama, biyografi yazma, empati kurma, slogan yazma, hayal penceresi, sessiz sinema gibi etkinliklere ve çalışmalara yer verenler tercih edilmelidir. Ayrıca yabancı dil eğitimi çok önemli bir yer tutar.Her seviyede öğrenci sayısal korkudan bu eksikliğe sarılsa da yabancı dil devamlılığı,başlangıcı gibi çok önemlidir.
Sonuç olarak bir bütün olan eğitim ve öğrenim tatillerde her anlamıyla seviyeye ve duruma göre devam etmeli, öğrenci stressiz ve plansız olmayan bir süreç geçirmeli.