Öncelikle çocuklar için en iyisini temenni etmeyen ne eğitimci vardır ne aile ne de devlet vardır. Çocukların güzel bir eğitim süreci sonucu yıpranmadan gençlik dönemine ve geleceğe uzanan bir süreç bunun adı. Elbette milyonlarca sebepten dolayı bazı çocuklar şanssız bir şekilde eşit imkanlar da olamadığından hayal edilen yere varamıyor. Aslına bakarsanız o hayal edilen yerlere fazla hırsla koşma isteği de bizlere zarar veriyor. Bu imkanlar ve sistem içerisinde olabilen bu kadarsa özgüven ve samimiyet aşılamaktan başka bir seçenek de kalmıyor.

***

Milli Eğitim Bakanlığı kontrolünde devam eden eğitim sistemimizi elbette eleştiriyoruz ve değişikliklere eğitimci gözüyle bakarak yorum yapıyoruz; ancak genel anlamda adı koyulmayan sistemler epey yorucu olabiliyor. Örneğin dershanecilik sistemindeki değişiklikler ve etüt merkezlerine dönüşümden sonra yine bir değişiklik olacak olması epey bir tedirginlik ve boşluk yaratmış durumda. Tam dönem ortası konsantrasyon bozukluğu, iş kaygısı ve aileler tarafından da gelecek senelerdeki ek çalışmalar ihtiyacı için belirsizlik baş ağrıtmaya başladı bile. Elbette akan suya bir yol çıkacaktır, aileler ve sistemin içindekiler ile özellikle öğretmenler yeni bir formül içine gireceklerdir. Bu süreç sancılı olsa da ihtiyaç ve taleplere göre bir şeyler olacaktır. Sonuçta en kötü sonuç olsa da aslında yapacak bir şey yok. Öğretmenler anlamında bir yapılanma söz konusu değil, kaynak temin edenlerin ve kurumların belirli bir örgütlenmesi yok ve bu sonuca göre makul ve sağlıklı olacağı sonradan sağlanabilecek gelişmeler olacaktır.

***

TEOG için sınav çalışma temposu öğrencileri yoruyor aslında çünkü en düz bakış açısıyla söylersek ders çalışmak ve yarışıyor olmak zor bir psikoloji. Şahit olduğum birçok örnek var ki çok iyi bir öğrencinin 1 yanlış çıkardığı ilk TEOG sınavında morali yirmi yanlışı olandan daha kötü durumda. Bu yarış, iyi orta ve kötü notu olan öğrenciyi farklı farklı etkiliyor. Hepsine aynı yaklaşan test usulü sınav da sistemin değişmesiyle ayrı bir kaygı oluşturmakta. Ek çalışma ihtiyacıyla başarıyı elde etme ve rakiplerini yakalama ya da geçme isteği sekteye uğramış durumda şu anda. Şu anda etüt merkezlerinden faydalanan 8. sınıf öğrencisi de dahil olmak üzere 7. sınıf ve 6. sınıf öğrencisi ve velisi olmak şu anda çok zor. Bu sistemin öğretmeni olmak daha da zor olsa da deklarasyona göre belediyelere geçecek denilen yeni yapılanma güzel çalışmalarla daha verimli hale de getirilebilir. Merdiven altı yapılanmaları yasaklayan kaliteli sistemlerin içinde olmak da bizler için de keyif verici olacaktır. Öğrenci ve velilerden gelen sayısız soruya yetkililerden de yardımlaşarak buradan cevaplar vermeye devam edeceğim. Tüm veli, öğrenci ve eğitimcilere sevgilerimle...