Köy enstitülerinin aydınlanmacı ve eleştiren eğitim anlayışını savunduklarını ifade eden Eğitim Sen Şube Başkanı Alkan, 'Şu an ki eğitim sistemimizin en temel sorunu bilimsellikten uzak eşitsizliğe dayalı olmasıdır. Yaratılmak istenen ise eleştirmeyen, sorgulamayan bir öğrenci modelidir. 80. kuruluş yıl dönümünü kutladığımız köy enstitüleri gerçek anlamda öğrenci merkezli, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenme sürecini ilke edinen bir eğitim-öğretim ortamı yaratmayı hedeflemiş ve bunda da başarılı olmuştur. Tarihsel mirasını ve misyonunu sahiplendiğimiz bu modele son verilmek yerine ihtiyaç doğrultusunda geliştirilseydi günümüzde eğitimde sorunlar olmazdı' diye konuştu. MELTEM KARAKAŞ KAYA
Editör: TE Bilisim