Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yaptığı müfredat değişikliklerini eleştiren sendika başkanları, “Cumhuriyetin açtığı çağdaşlık ve bilimsellikten uzaklaşmak ülkeyi Orta Çağ karanlığına götürür” dedi.

Eskişehir'de eğitim camiası ayakta: İş bıraktılar Eskişehir'de eğitim camiası ayakta: İş bıraktılar

Hürriyetçi Eğitim-Sen, Eğitim-Sen ve Eğitim-İş şube başkanları bir araya gelerek ortak basın açıklaması yaptı. Müfredat değişikliklerine ve Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e tepki gösteren başkanlar, derslerin bilim dışı içeriklerle donatılmak istendiğini dile getirdi. Sendikalar adına açıklama yapan Hürriyetçi Eğitim-Sen Şube Başkanı Erol Ger, “Türkiye’de 2002 yılında AKP’nin iktidara gelmesiyle birlikte pek çok alanda olduğu gibi eğitimde de köklü dönüşümler yaşandığı bilinmektedir. 2004 yılından başlayarak okul öncesinden üniversiteye kadar bütün öğretim programları değiştirilmiştir. Geçmişte yapılan müfredat değişikliklerinde temel felsefi dayanak, laikliği ve bilimi büyük ölçüde dışlaması, bireyciliği, bilim dışılığa dayanmasıydı. Bugüne kadar yapılanlar yeterli görülmemiş olacak ki, eğitim müfredatının subjektif ve içi bir türlü doldurulamayan ‘değerler’ adı altında AKP’nin tek tip insan yaratma ideolojisi temel alınarak bir kez daha değiştirilmesi gündemdedir. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bir süredir kapalı kapılar ardında hazırlıkları sürdürülen müfredat değişikliği konusunda basına açıklamalar yapmıştır. Bakan Tekin’in bugüne kadar yaptığı açıklamalardan çıkarılacak en somut sonuç yeni eğitim müfredatının AKP’nin ideolojik formatında hazırlandığıdır. MEB’in müfredat değişiklikleri ile yapmak istediği tam olarak iktidarın siyasal ideolojik çizgisine donatılmış nesiller yetiştirmektir. Nitekim Milli Eğitim Bakanı, STK olarak tanımladığı tarikat ve cemaatlerin ısrarıyla, ÇEDES projesini uygulamaya sokmuştur. Bu uygulama ile eğitimde ikili bir durum görülmüş, eğitimciler dışlanmıştır” ifadelerini kullandı.

EĞİTİM GİDEREK SİYASALLAŞIYOR

Eğitimin giderek siyasallaştığını belirten Ger, “Eğitim evrensel, ahlaki ve insani değerler üzerine oturmalıdır. Oysaki ÇEDES projesinde görüldüğü gibi din kültürü ahlak bilgisi öğretmenleri yok sayılmış asil işi olmayanlar okullara gönderilmiştir. Yeni müfredat açıklandığında da benzer bir durumla karşılaşılması şaşırtıcı olmayacaktır. Ülkemizde insanlar ve kültürel açıdan var olan farklılıklar ve çok renklilik eğitim müfredatlarında karşılığını hiçbir zaman tam anlamıyla bulmamıştır. Onlar ya hiç görünmez kılınmış ya da karşı, düşman tarafta gösterilmektedir. Bilimsel bilginin anlamının yitimine yol açan yaklaşım ve toplumsallıktan uzaklaşmış bireycilik dayatılmıştır. Tarihte birçok kez görülen hâkim ideolojiye uygun nesiller yetiştirme hedefi günümüz Türkiye’sinde de görülmektedir. Bugün eğitim ile AKP’nin arka bahçesini yaratmak temel hedef olarak görülmektedir. Bu amacın uygulanmasında da en büyük görev okullara verilmiştir. Yeni hazırlanan müfredatlara MEB’in müdahalesi ne kadar siyasallaşan bir eğitim sistemine sahip olduğumuzu göstermektedir. Başta felsefe, tarih, biyoloji, fizik, kimya gibi derslerin içerikleri de bilim dışı içeriklerle donatılmak istemektedir. Hürriyetçi Eğitim Sen, Eğitim Sen ve Eğitim İş olarak diyoruz ki, Cumhuriyetin açtığı çağdaşlık ve bilimsellikten uzaklaşmak ülkeyi orta çağ karanlığına götürür” dedi.

Muhabir: Berivan Halis