Makine Mühendisleri Odası’nda gerçekleştirilen toplantıda açıklamayı  Makina Mühendisleri Odası Şube Başkanı Nezihe Hanecioğlu yaptı. Projenin ilk olarak 2012 yılında gündeme geldiğini hatırlatan Hanecioğlu,  “Dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’nun İzmir Valisi’ni ziyareti sırasında müjde olarak verdiği Ankara-Eskişehir-Afyon-İzmir YHT hattının yapımına başlanacağı ve birinci etapın ihalesinin yapıldığı haberiyle gündeme gelen YHT projesi ile Eskişehirliler olarak bir beklentiye girmiştik. 2013 yılında temeli atılan Ankara-İzmir YHT hattı dönemin Ulaştırma Bakanı tarafından 1080 günde biteceği müjdelenmiş, ancak sonrasında gelen tüm Ulaştırma Bakanları’nın yeni bir bitiş tarihi verdiği projede bugün geldiğimiz noktada maalesef projeden Eskişehir’in çıkarıldığını ve Polatlı-Emirdağ-Afyon hattı üzerinden devam ettiğini öğrenmiş bulunuyoruz” dedi. 

Emekliler Derneği Eskişehir Şubesine yeni başkan adayı Emekliler Derneği Eskişehir Şubesine yeni başkan adayı

BİRÇOK AVANTAJI VAR

Eskişehir’in projede mutlaka yer alması gerektiğini belirten Hanecioğlu, “Eskişehir bu noktada sanayi ve kültür merkezi bir il olması yanı sıra hem de bir demiryolu kenti ve mevcut YHT projelerinin bir kesişim noktası olması sebebiyle önemli ve değerlidir. Mühendislik açısından baktığımızda, YHT projelerinin nüfus yoğun illeri birbirine bağlaması gereken büyük alt ve üst yapı yatırımları olması gerekmektedir. Zaten mevcut olan Ankara-Eskişehir YHT hattı üzerinden Eskişehir-Afyon YHT hattı, projenin hem daha kısa sürede tamamlanmasını hem de ekonomik açıdan tasarruf edilmesini sağlayacaktır. Ayrıca yıllardır beklentileri karşılayamayan Zafer Havalimanı için de Eskişehir-Afyon YHT hattının faydalı olacağı düşünülmektedir. İzmir YHT tren hattının Eskişehir durağının komşu illerimiz Kütahya ve Bilecik’te yaşayan vatandaşlarımız için de bir avantaj olduğu açıktır. İstanbul-Antalya YHT hattı projesinin de fizibilitesinde Eskişehir-Afyon hattının kullanılacak olması, projenin daha kısa sürede hayata geçmesine neden olacaktır. Eskişehir’in mevcut demiryolu sanayisinin potansiyeli ile YHT araçlarının bu ana hatların kesişim merkezi olarak YHT araçlarının bakım-onarım merkezi olmasının da planlarda yer alması gerektiğini düşünüyoruz. Gelinen bu değerlendirmeler neticesinde konunun takipçisi olacağımızı kamuoyuna bildiriyor ve hükümet yetkililerince Eskişehir’in es geçilmemesini talep ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Haber Merkezi