Sülahi Özalp, 'Tüketimi körükleyen reklam kampanyalarında sevgiye yönelik en ufak bir samimiyet yoktur. Tamamen cebimizden çıkması beklenen paraya odaklanan reklamların yayınlandığını üzülerek görmekteyiz. Annemize olan sevgimizin alınacak bir hediye ile ölçülemeyeceğini herkesin bilmesi gerekmektedir. Anneler Günü için 2012 yılında harcanan toplam miktar 790 milyon TL'ydi. 2013 yılında bu rakamın 800 milyonu geçtiğini söyleyebiliriz. Özellikle internetten alışveriş kültürünün hayatımızın içine girmesiyle tüketiciler hediye konusunda ve alışverişlerde daha da yaratıcı olmuşlardır. Ancak bununla birlikte yapılan alışverişlerin kredi kartları ile yapıldığını düşünürsek 2014 yılında harcanacak paranın çok daha fazla olacağını söylemek yanlış olmaz' dedi. Anneler Gününde tüketim çılgınlığına son verilmesini isteyen Özalp, 'Her yaptıkları işlemden ücret alan, bir belge istenildiğinde ise işi yokuşa süren bankalar ile çeşitli firmaların düzenlemiş oldukları Anneler Gününe özel olduğu iddia edilen reklam kampanyaları ile sanki bizlere bedava hizmet sundukları, sanki alışverişlerin bedavaya geldiği gibi izlenimler oluşturmaktadırlar. Oysa tüketicilere gösterilen ilgi kredi kartı ekstresi ile sona ermektedir. Bu yüzdendir ki tüketicilerimiz harcamalarına dikkat etmek zorundadırlar. Annelerimize vereceğimiz değer yapacağımız harcamanın büyüklüğü ile ölçülemez. Annelerimize vereceğimiz en güzel hediye onlara sunacağımız sevgimizdir' diye belirtti.

HEDİYE TAVSİYESİ

Anneler Gününde mutlaka hediye almak isteyen tüketicilerin mağdur olmamaları için tavsiyelerde bulunan Özalp, 'Öncelikle alacak hediyenin gerekli ve kullanılabilir olduğuna bakılmalı; ürünlerin kalitesi, fiyatı, garantisi, ürünün bozulması durumunda tamir için servis ağını büyüklüğü dikkatle incelenmelidir. Ayrıca alınacak ürünün faturası veya daha sonra değişim olacaksa mutlaka değişim kartının alınması gerekmektedir' dedi. (Tuğçe Mertler)

Editör: TE Bilisim