Sağ Şerit Yasal Hakkımız
Biz bisikletliler sürücülerden, otomobillerden fazladan bir şey istemiyoruz. Trafik kurallarına, yasaya uysunlar yeter.
Çoğu otomobil sürücüsünün sandığının tersine bisikletin trafiğe çıkması yasak değildir. Karayolları Trafik Kanununun 66. maddesi, bisikletlilere bisiklet yolunun olmadığı tüm cadde ve sokaklarda sağ şeridi kullanma hakkını verir.
Dahası yasa, iki bisikletin yan yana trafikte yol alabileceğini de açıkça belirtir. Yasak olan iki bisikletten fazlasıdır.
Yolu Paylaş, Mesafeyi Koru!
Trafikte yol alan bir bisikletliye yaklaşan sürücüler korna çalarak, bağırıp çağırarak bizi taciz etmesin! Trafikte geçiş kuralı açık. Sol şerit boş ve uygun olduğunda geçilir. Geçiş için uygun koşullar yoksa öndeki otomobili nasıl bekliyorlarsa, bisikleti de beklemeliler.
Ayrıca bir bisiklet geçilirken arada en az 1,5 m mesafe bırakılmalıdır. Bisikletin bir kaportası yoktur. Kaza durumunda otomobil bisiklet kullanan kişiye çarpar. Bu nedenle her hangi bir aksiliğe karşı önlem olarak otomobil bisiklet ile arasında bu 1,5 m mesafeyi korumalıdır.
Sağ El Hayat Kurtarır!
En büyük korkumuz kontrolsüz kapı açan sürücülerdir. Dikkatsiz açılan kapılar nedeniyle bir çok bisikletlinin yaralanmasına, hatta ölümüne tanık oluyoruz her gün. Bu konuda alınabilecek en etkili önlem kapıların sağ el ile açılmasıdır. Sağ el ile kapı açma alışkanlığı kazanan sürücü otomatik olarak arkaya bakar, gelen bir bisiklet var mı kontrol eder.
Sağa Dönüşlerde Bisikletliyi Fark Et!
Bizi en zor durumda bırakan sürücü hatalarından biri de dikkatsizce sağa dönerken bisikleti sıkıştıranlar. Karayolları Trafik Kanunu 53. maddesinde bu durum açıkça düzenlenmiş. Dönüşlerde sürücüler bisiklet yolundaki bisikletlilere ilk geçiş hakkını vermek zorundalar.
Bisiklet yolu yoksa ne olacak? Bisiklet yolun sağından gidecek. Sağa dönüşlerde nasıl ki bir başka motorlu aracın önüne ani dönüş yapılmıyorsa bisiklet için de aynı özen gösterilecek. Sonuç:
Bütün bunlara dikkat edilmesi için belki de en önemli neden şudur: Bisikletli ulaşım ne kadar güvenli olursa motorlu araç sürücüleri de o kadar rahat eder. Daha çok kişi bisikleti seçerse trafiğe çıkan motorlu araç sayısı azalır.
Bisikletli ulaşım hem ekonomiktir, hem ekolojik hem de sağlıklı. Güvenlik endişeleri de ortadan kalkarsa kim hem daha pahalı hem sağlığına zararlı bir şeyi seçer ki? Aklı olan bisiklete biner.
*****
BİSİKLOPEDİ
TOLSTOY'UN BİSİKLETİ

Hiçbir şey için geç kalınmış değildir anlamına gelen deyim, Tolstoy'un bisiklet sürmeyi 67 yaşında öğrenmesinden esinlenerek üretilmiştir.
Yeni bir şey öğrenmek için hiçbir zaman yaşlı değilsin denir. Büyük yazar Leo Tolstoy ilk bisikleti 67 yaşında sürer. Tolstoy, 7 yaşındaki oğlu, Vanichka'nın ölümünden yalnızca bir ay sonra henüz yasını tutarken Moskova Bisiklet Sevenler Derneği ona bir bisiklet ve yol haritası hediye eder. Böylece Tolstoy bir bisiklet tutkununa dönüşür. Artık, sabah işlerinden hemen sonra ve yaşadığı yöredeki köylülerin şaşkın bakışları altında ilk işi bisikletiyle pedallamaktır.