Cumhurbaşkanlığı 2026 Yılı Yıllık Programı’nda, dijital kamu hizmetlerinin daha bütüncül, kullanıcı odaklı ve katılımcı bir yapıda sunulması hedefleniyor. Eylül ayı itibarıyla e-Devlet Kapısı üzerinden merkezi kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler ve özel kuruluşlar dahil olmak üzere 1104 kurumun toplam 8 bin 665 hizmeti sunuluyor.
Platformun mobil uygulamaları aracılığıyla da 5 bin 378 hizmete erişim sağlanabiliyor. Bu hizmetlerden 68,2 milyon kayıtlı kullanıcı yararlanıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2025 itibarıyla vatandaşların yüzde 76,1’i e-Devlet hizmetlerinden faydalanıyor.
DİJİTAL DEVLET STRATEJİSİ HAZIRLANIYOR
Türkiye’de dijital devlet çalışmalarına yönelik stratejik yönetim çerçevesi güçlendiriliyor. Bu kapsamda, Dijital Devlet Stratejisi ve Eylem Planı tamamlanarak yürürlüğe girecek. Ayrıca, kamu dijital dönüşüm olgunluk modeli için ulusal ve uluslararası örnekler incelenecek, kurumların dijital kapasitesini ölçen yeni bir değerlendirme platformu oluşturulacak. Açık veri mevzuatı hazırlıkları tamamlanacak; yapay zeka teknolojilerinin kamu idarelerinde güvenli ve kontrollü şekilde kullanılması için “yapay zeka yönetim sistemi belgelendirme mekanizması” devreye alınacak.
2026’DA 9 BİN KAMU HİZMETİ SUNULACAK
Yıl sonunda 68,5 milyona ulaşması beklenen e-Devlet kullanıcı sayısının, 2026’da 70 milyona çıkması öngörülüyor. Bu dönemde, platformda sunulan hizmet sayısının da 8 bin 700’den 9 bine yükselmesi planlanıyor. Kamu hizmetlerinin sadeleştirilmesi, bütünleştirilmesi ve dijital olgunluğunun artırılması amaçlanıyor. Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden 8 bütünleşik hizmetin devreye alınması hedefleniyor. Mobil hizmetlerde ise bu yıl 5 bin 400, 2026’da ise 5 bin 600 farklı işlemin sunulması planlanıyor.




