Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda, ETİD ve TOBB Türkiye e-Ticaret Meclisi’nin katkılarıyla düzenlenen Türkiye e-Ticaret Haftası, 21-22 Kasım’da İstanbul Lütfi Kırdar’da sektörün tüm oyuncularını bir araya getirecek. “Future-Commerce/Geleceğin Ticareti” temalı buluşma, dijital ekonomideki dönüşümü sahneye taşıyacak.
Toplantıda konuşan Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa, bu yıl kasım döneminin ilk kez yerli bir marka kimliğiyle konumlandığını vurgulayarak, “'Kara Cuma' diye nitelendirmeyeceğiz artık bu haftayı. Kasım, 'Türkiye Alışveriş Festivali' olarak anılacak" dedi. Karaboğa, e-ticaret hacminin 2024’te 3 trilyon lirayı aştığını, işlem adedinin ise 5,9 milyara yükseldiğini belirtti.
E-TİCARETTE YENİ DÖNEM: FESTİVAL MODELİ
Karaboğa, ETBİS verileriyle oluşturulan “Türkiye’de E-Ticaretin Görünümü Raporu”nun, hem sektörün röntgenini çektiğini hem de illere göre e-ticaret uyum endeksini ortaya koyduğunu anlattı. Az yoğun iller için hazırlanan “e-Ticareti Güçlendirme Projesi”nin Aralık’ta 30 ilde başlayacağını söyledi.
Tüketici davranışlarının hızla değiştiğini aktaran Karaboğa, en yoğun alışveriş hacminin cumartesi günleri 10.00-19.00 arasında gerçekleştiğini, 20-44 yaş grubunun dijital ticaretin ana kitlesini oluşturduğunu kaydetti.
SEKTÖRDE BEKLENTİ: ADİL REKABET
ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin 100 milyar dolarlara yaklaşan güçlü bir pazar oluşturduğunu belirterek, “Rekabet olsun ama adil rekabet olsun” mesajı verdi.
Yurt dışı alışveriş platformlarındaki gümrük muafiyetlerine ilişkin konuşan Çevikoğlu, “Adil olduğu sürece bir problem yok” dedi. Kasım indirimlerinin tüm aya yayılmasıyla lojistikte önceki yılların sorunlarının büyük ölçüde çözüldüğünü, bu yıl yüzde 30-40 büyüme beklediklerini ifade etti. Kasım ayı hacminin 500 milyar lirayı aşmasının öngörüldüğünü söyledi.


