Eskişehir İstasyon Caddesi’nde bir kaza daha: Ölümden döndü!
Eskişehir İstasyon Caddesi’nde bir kaza daha: Ölümden döndü!
İçeriği Görüntüle

Eskişehir'in Odunpazarı ilçesinde bulunan İstiklal Mahallesi Porsuk Bulvarı üzerinde sürdürülen bina yıkım çalışmaları, yalnızca iş makinelerinin yoğun mesaisiyle değil, çalışmaları ilgiyle takip eden vatandaşlarla da dikkat çekti. Güvenlik önlemleri altında devam eden yıkım sırasında çevreden geçen birçok kişi kısa süreliğine durarak çalışmaları izlerken, üç genç ise uzun süre iş makinelerinin başından ayrılmadı.

İş makinelerini ilgiyle takip ettiler

Kent merkezindeki yıkım çalışması nedeniyle bölgede geniş güvenlik tedbirleri alındı. Çalışma alanı güvenlik şeritleriyle çevrilirken, vatandaşların kontrollü şekilde yıkımı izlemesine imkan sağlandı. Bu sırada bölgede gezen üç genç de demir bariyerlerin üzerine oturarak ekskavatörlerin binayı yıkışını uzun süre takip etti.

İş makinelerinin çalışmalarını dikkatle izleyen gençler, halk arasında sıkça espri konusu olan ve "milli spor" olarak da tabir edilen iş makinesi izleme geleneğini yerine getirdiklerini söyledi. Gençlerin keyifli anları çevrede bulunan vatandaşların da ilgisini çekti.

"Hoşumuza gitti, oturup izlemeye karar verdik"

Yıkım çalışmalarını izleyen 18 yaşındaki Kaan Kaçar, tesadüfen bölgeden geçtiklerini belirterek şunları söyledi:

"Üç arkadaş dolaşıyorduk. Şimdi ise inşaatı izliyoruz. Zaten bu da Türkiye'nin milli sporu gibi bir şey. Burada 2 dakika oturalım demiştik, baktık inşaat var, o da hoşumuza gitti, izlemeye karar verdik. İzlemek çok keyifli, milli maçtan daha zevkli."

Gençlerin samimi açıklamaları çevrede tebessüm oluştururken, yıkım alanındaki hareketlilik gün boyunca vatandaşların ilgisini çekmeye devam etti.

Vatandaşlar da durup izledi

Porsuk Bulvarı gibi kentin en yoğun noktalarından birinde gerçekleştirilen yıkım çalışmaları sırasında çok sayıda vatandaş güvenlik şeritlerinin gerisinden iş makinelerinin çalışmalarını izledi. Özellikle büyük iş makinelerinin binayı kontrollü şekilde yıkması, çevreden geçenlerin dikkatini çekerken, bazı vatandaşlar cep telefonlarıyla görüntü aldı.

Kent merkezinde devam eden yıkım çalışmasının önümüzdeki günlerde de kontrollü şekilde sürdürülmesi beklenirken, ortaya çıkan renkli görüntüler sosyal medyada sıkça karşılaşılan "iş makinesi izleme" esprilerini de bir kez daha gündeme taşıdı.

Kaynak: İHA