Eskişehir Valiliği tarafından yayımlanan "Tüketici Sağlığının Korunması ve Güvenilir Gıda Arzı Haftalık Denetim Raporu", kent genelinde gerçekleştirilen denetimlerin bilançosunu ortaya koydu. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Gıda ve Yem Şube Müdürlüğü ekipleri, 18-24 Haziran tarihleri arasında yoğun bir denetim programı yürüttü.
YÜZLERCE İŞLETME KONTROL EDİLDİ
Bir haftalık süreçte 297 risk esaslı gıda ve yem işletmesi denetime tabi tutuldu. Ekipler ayrıca ürün güvenilirliğinin tespiti amacıyla 13 numune aldı. Bunun yanı sıra 35 ithalat ve 169 ihracat işlemi de incelenerek gerekli kontroller gerçekleştirildi.
528 BİN LİRALIK CEZA
Yapılan incelemelerde mevzuata aykırı faaliyet gösterdiği belirlenen işletmelere yönelik idari yaptırımlar uygulandı. Denetimler sonucunda toplam 5 işletmeye ceza kesilirken, uygulanan idari para cezasının toplam tutarı 528 bin 379 lirayı buldu.
TOPLATMA VE İMHA KARARI
Denetimlerde halk sağlığını riske atabilecek ürünlerle ilgili de işlem yapıldı. Yetkililer tarafından 2 ürün için toplatma, 2 ürün için ise imha kararı verildi. Böylece uygunsuz ürünlerin piyasada yer almasının önüne geçildi.
Yetkililer, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşabilmesi için denetimlerin aralıksız devam edeceğini belirtirken, gıda üretimi, satışı ve dağıtımı yapan işletmelerin mevzuata uygun hareket etmelerinin büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

