Şehir dışından hastaneleri arayan vatandaşa hiçbir bilgi verilemezken, randevu sisteminde yaşanan krizin de bir türlü önüne geçilemiyor. Eskişehir’de halka sağlık hizmeti veren hastanelerde oluşan kuyruklarda vatandaş saatlerce tedavi olmayı beklerken, aylar sonrasına doktor randevusu veren 182 sistemi iyileşme hayali kuran, şifa bekleyen insanlarında psikolojini resmen alt üst ediyor. Sağlık yönünden hiçbir sorunu olmayan, sadece yakınlarına gerekli ilaçlarını yazdırmak isteyen kişiler bile artık uygulanan sağlık politikaları yüzünden günlerce hatta aylarca beklemek zorunda bırakılıyor. Acil servileri bir umut kapısı olarak gören vatandaş, pratisyen hekimlerin yazdığı reçeteyi alıp eczane yolunu tutuyor. Branşında uzman hekime ulaşmak bile çok zor hale getirildi.
SAĞLIKTA BİTMEYEN ÇİLE
Eskişehir’de ulaşım imkanı zor olan, aracı bulunmayan vatandaşın tramvay, otobüs aktarmalı bir şekilde yazın kavurucu kış mevsiminde de dondurucu soğukta gidebildiği Şehir Hastanesi başta olmak üzere Yunus Emre Devlet Hastanesi ile Osmangazi Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nden her gün binlerce vatandaş evlerine hayal kırıklığına uğramış bir şekilde dönmek zorunda kalıyor. Geçirdikleri çeşitli rahatsızlıklardan dolayı şifa bulabilmek için kapı, kapı dolaşan vatandaşın Eskişehir’deki sağlık isyanı da giderek büyüyor. Tedavi öncesi ALO 182 hattını defalarca aradıkları halde bir süre müzik dinletilen ardından tele sekreterin her defasında tekrarladığı yönlendirmeyle karşılaşan Eskişehirliler, sağlık hizmetlerinde yaşanan sorunun sadece bununla sınırlı olmadığını dile getirdiler. Merkezi Hekim Randevu Sisteminin (MHRS) adeta çöktüğüne dikkat çeken vatandaş, kısa süreli doktor randevusu almanın da imkansız olduğunu kaydetti. Randevu krizinin giderek büyüdüğü sağlık sektöründe tedavi olabilmek bile bir sürü aşamadan geçiyor. Önce randevu, ardından doktor, tahlil, rotken gibi başlıca aşamalardan geçirilen vatandaş neredeyse bir gününü hastanelerde geçirirken sağlıkta atılım yaptık diye övünenlere de tepkilerini yağdırıyor. Böyle sistem olmaz olsun demekten kendilerini alamayan Eskişehir halkı, yakınlarına da ‘sakın hasta olmayın hastanelere de düşmeyin’ şeklinde uyarılarda bulunmayı da ihmal etmiyor.
BİLGİ DAHİ VERMEK BİLE YASAK
Eskişehir’de yakınları bulunan ve geçirdikleri bir rahatsızlıktan dolayı hastanelere kaldırılan yakınlarının durumu hakkında hastaneleri arayan vatandaşta yeni bir sorunla karşı, karşıya bırakılıyor. Şehir dışında oldukları ancak hastaneye kaldırılan yakınlarının durumu hakkında bilgi alamayanlarda uygulamaya isyan etti. Aradıkları hastanelerin başta santral ardından da ilgili acil servis ya da hasta servisindeki görevlilerce telefonda önce soru yağmuruna tutulduklarını belirten çaresiz vatandaş “Şehir dışında yaşamaktayız. Bir yakınımız hastaneye kaldırmışlar. Kendisinin cep telefonu yok. Acil getirilen yakınımızın durumunu sormak için aradığımız hastane santralindeki görevli başta olmak üzere telefonu bağladığı servis elemanı da ne merak ettiyse sorup cevabını alıyor. Daha sonrada ‘hasta hakkı bilgi veremeyiz’ cevabını vererek telefonu yüzümüze kapatıyor. Böyle sağlık hizmeti, böyle sistem, böyle de uygulama olmaz olsun” diye tepkisini dile getirerek Sağlık Müdürlüğünü de göreve davet etti.