Eskişehir’de sahipsiz hayvanlara yönelik yürütülen çalışmalar, gerçekleştirilen kapsamlı toplantıda değerlendirildi. Dr. Erdinç Yılmaz, ilgili kurumların katılımıyla yapılan toplantıda kentte ve ülke genelinde sürdürülen uygulamalar hakkında bilgi aldı.
Toplantı, İçişleri Bakan Yardımcısı Mustafa Çiftçi başkanlığında Video Konferans Sistemi üzerinden gerçekleştirildi. Eskişehir Valiliği’nden bağlantı sağlanan toplantıda, sahipsiz hayvanlarla ilgili mevcut durum ve yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde değerlendirildi.
Vatandaş güvenliği ve hayvan refahı birlikte ele alındı
Toplantının ana gündem maddesini, 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürütülen faaliyetler oluşturdu. Görüşmelerde, sahipsiz hayvanların bakım ve korunmasına yönelik çalışmaların yanı sıra vatandaşların güvenliğinin sağlanmasına ilişkin tedbirler de masaya yatırıldı.
Yetkililer, hem hayvan refahının korunması hem de toplum güvenliğinin sağlanması açısından dengeli bir yaklaşımın önemine dikkat çekti. Bu kapsamda yerel yönetimler ve ilgili kurumların yürüttüğü faaliyetler değerlendirildi.
Kurumlar arası koordinasyon güçlendirilecek
Toplantıda ayrıca süreçte görev alan kamu kurumları arasındaki iş birliğinin artırılması ve koordinasyonun güçlendirilmesine yönelik öneriler ele alındı. Önümüzdeki dönemde izlenecek yol haritası üzerinde değerlendirmelerde bulunulurken, sahipsiz hayvanlara ilişkin çalışmaların daha etkin yürütülmesi için atılabilecek adımlar görüşüldü.
Valilik kaynaklarından edinilen bilgilere göre toplantıda alınan kararlar doğrultusunda ilgili kurumların koordinasyon içerisinde çalışmalarını sürdüreceği ve sahipsiz hayvanlar konusunda hem vatandaşların hem de hayvanların yararını gözeten uygulamalara ağırlık verileceği belirtildi.


