Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), İnönü ilçe merkezinde içme suyu altyapısını güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir yatırımı tamamladı. Çalışmalarla birlikte hem su iletim kapasitesi artırıldı hem de sistemin daha dayanıklı hale getirilmesi sağlandı.
Yeni depo ve terfi hattı devreye alındı
Proje kapsamında mevcut içme suyu depolarına ek olarak 25 metreküplük yeni bir su deposu hizmete alındı. Ayrıca 110 milimetre çapında polietilen borular kullanılarak 450 metre uzunluğunda terfi hattı imalatı gerçekleştirildi. Bu adım, suyun iletiminde süreklilik ve basınç dengesi açısından kritik bir iyileştirme sağladı.
Şebeke hattı genişletildi
Çalışmalar yalnızca depo ve terfi hattıyla sınırlı kalmadı. 75, 110 ve 160 milimetre çapındaki polietilen borularla toplam 1170 metre yeni içme suyu şebeke hattı inşa edildi. Böylece ilçedeki içme suyu altyapısı daha modern ve uzun ömürlü bir yapıya kavuşturuldu.
Kesintisiz ve sağlıklı su hedefi
Tamamlanan yatırımla birlikte İnönü ilçesinin içme suyu iletim kapasitesi artırılırken, olası arızalara karşı sistemin daha güvenli hale getirildiği belirtildi. ESKİ yetkilileri, kırsal mahalleler ve ilçe merkezlerinde benzer altyapı çalışmalarının süreceğini vurguladı.
“Güçlü altyapı ile geleceği inşa ediyoruz”
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, içme suyu yatırımlarının stratejik önemine dikkat çekerek, “Kent merkezinde olduğu gibi ilçelerimizde ve kırsal mahallelerimizde de güçlü altyapı yatırımlarını sürdürüyoruz. Hemşerilerimizin sağlıklı ve kesintisiz içme suyuna erişimi için çalışmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.


