"Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarını Giderme ve Öğretimi Güçlendirme" projesi kapsamında 35 bin öğretmene eğitim verilirken, EBA platformunda da kapsamlı dijital içerikler sunuldu.
Öncelik Deprem Bölgesi ve Göç Alan İller
MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün yürüttüğü proje, özellikle depremden etkilenen bölgeler ile yoğun göç alan illerdeki öğrencilerin akademik eksiklerini telafi etmeyi amaçlıyor. Proje, Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi derslerindeki öğrenme kayıplarını tespit edip gidermeye odaklanıyor.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne Uyumlu
Proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda tasarlandı. Bu çerçevede, farklılaştırılmış öğretim tekniklerine dayalı müdahale programları ve materyaller geliştirildi. Bu materyaller, öğrencilerin seviyelerine uygun şekilde uyarlanarak bireysel gelişimlerine katkı sağlamayı hedefliyor.
EBA Platformuna Dijital İçerik Desteği
Proje kapsamında 59 değerlendirme bataryası ve etkinlik kitapları hazırlandı ve dijital formatta EBA’ya yüklendi. Ayrıca, MEB stüdyolarında 59 ders videosu ile tanıtım ve strateji videoları üretildi. Müdahale planlarında yer alan 240 etkinlik, etkileşimli tahta ve tabletler üzerinden kullanılmak üzere dijitalleştirildi ve yine EBA üzerinden öğrenci ve öğretmenlerin erişimine sunulacak.
35 Bin Öğretmene Eğitim Verildi
Projeyi etkin şekilde hayata geçirmek için UNICEF iş birliğiyle kapsamlı bir öğretmen eğitimi süreci yürütüldü. Bu kapsamda:
500 öğretmen ve idareciye yüz yüze eğitim,
1.200 öğretmene mahalli düzeyde eğitim,
Toplamda 35 bin öğretmene proje hakkında bilgilendirme yapıldı.
Sosyal-Duygusal Öğrenme Modülü Yolda
Projenin ilerleyen aşamalarında, “Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri” modülü de uygulamaya dahil edilecek. Böylece sadece akademik değil, öğrencilerin psikososyal gelişimlerine yönelik destek de sağlanmış olacak.