Bu dönemde internet üzerinden servis arayan vatandaşların dolandırıcılık vakalarıyla karşılaşma riskinin arttığı belirtildi.
Sahte yetkili servisler üst sıralarda çıkıyor
Bakanlıktan yapılan açıklamada, bazı kişi ve firmaların arama motorlarında sponsorlu reklamlar yoluyla üst sıralarda yer alarak kendilerini “yetkili servis” gibi tanıttıkları ifade edildi. Bu firmaların üretici ya da ithalatçı markaların logo ve isimlerini izinsiz kullandığı ve tüketicileri yanıltarak mağduriyete yol açtığı vurgulandı.
Tüketiciler hangi risklerle karşı karşıya?
Sahte servisler tarafından verilen hizmetlerde karşılaşılan başlıca sorunlar şöyle sıralandı:
Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması,
Ürünün garanti dışı kalması,
Yetersiz veya hatalı müdahalelerle ürünün daha da zarar görmesi,
Hizmetin hiç verilmemesi ya da eksik bırakılması,
Fahiş servis ücretleri,
Uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması gibi dolandırıcılık girişimleri.
Güvenilir servis bilgisine nasıl ulaşılır?
Ticaret Bakanlığı, bu tür aldatıcı uygulamalardan korunmak için tüketicilere SERBİS sistemini (www.servis.gov.tr) kullanmalarını tavsiye etti. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“SERBİS sayesinde, ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli biçimde ulaşmak mümkündür. Yetkili servis hizmeti alınmadan önce ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmelidir.”
Şüpheli durumlarda nereye başvurmalı?
Tüketicilerin internet aramalarında ulaştıkları servislerin doğruluğunu firmanın resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden kontrol etmeleri gerektiği hatırlatıldı. Şüpheli servis girişimleriyle karşılaşan vatandaşların, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ya da Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesi üzerinden şikayet ve ihbarda bulunabilecekleri bildirildi.