Tüketici dernekleri, yiyecek içecek hizmeti sunan işletmelerin, tüketicilerden menü fiyatları dışında zorunlu olarak servis veya masa ücreti talep etmesinin önüne geçecek düzenlemeyi olumlu buldu. Yeni yönetmelik değişikliğiyle işletmeler, ürünlerin menü veya fiyat listelerinde belirtilen fiyatlar dışında ek ücret talep edemeyecek; tüketiciler yalnızca gönüllülük esasına dayalı bahşiş ödeyebilecek.
ŞEFFAF FİYATLANDIRMA TÜKETİCİYİ KORUYACAK
Değişiklikle lokanta, restoran, kafe ve pastaneler, ürünlerine ait menülerde “servis” veya “masa” ücreti ibaresi kullanamayacak. Bu sayede tüketiciler, yalnızca tükettikleri yiyecek ve içecek için ödeme yapacak ve işletmeler arasında daha sağlıklı fiyat karşılaştırması yapabilecek.
TÜKETİCİ DERNEKLERİNDEN TAM DESTEK
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, zorunlu servis ve masa ücretinin özellikle dar gelirli tüketiciler açısından mağduriyet yarattığını belirtti. Kılıç, “Gıda işletmelerinin ek ücret talep etmesi, tüketicinin sosyal ve ekonomik çıkarına aykırıdır. Bakanlığın bu uygulamayı yasaklama kararı olumlu bir adım” dedi.
Kılıç, düzenlemenin tek başına yeterli olmayacağını, sahada etkin denetim yapılmasının zorunlu olduğunu vurguladı:
Menü ve fiyatların kapıda ve masalarda açık şekilde gösterilmesi
Gizli ücret uygulayanlara caydırıcı cezaların verilmesi
Tekrarlayan işletmelere idari yaptırımlar uygulanması
Kılıç, dernek olarak sürecin takipçisi olacaklarını ve tüketicinin haklarını koruyan şeffaf bir piyasa için çalışmalarını sürdüreceklerini söyledi.




