Bu yükseliş, Shell & Turcas’ın elektrikli araç şarj hacmine de yansıdı. Şirketin şarj hacmi, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 337 artarak rekor seviyeye ulaştı.
Talep 4 kat arttı
Söz konusu dönemde elektrikli otomobil sayısı 2 katın üzerinde artarken, Shell & Turcas’ın aldığı şarj talebi ise 4 katı aşarak tarihi bir seviyeye ulaştı. Veriler, sürücülerin elektrikli araçlara geçişte Shell’e duydukları güveni sürdürdüğünü ortaya koydu.
Elektrikli Araç Sayısı 1,5 Yılda 3 Katına Çıktı
183 binden 265 bine yükseldi
Türkiye’de 2023 sonunda 80 bin 43 olan trafiğe kayıtlı tam elektrikli otomobil sayısı (hibritler hariç), 2024 sonunda 183 bin 776’ya çıkmıştı. 2025’in ilk 6 ayında 82 bin 71 artışla bu sayı 265 bin 847’ye ulaştı. Böylece elektrikli otomobil sayısı yalnızca 6 ayda yüzde 46 büyüdü ve son 1,5 yılda 3 katından fazla artış kaydetti.
Satışlarda elektriklilerin payı artıyor
2024’ün Ocak-Haziran döneminde toplam otomobil satışlarının yüzde 7,7’sini oluşturan elektrikliler, bu yılın aynı döneminde yüzde 17,4’e yükseldi. Sadece 2025 Haziran ayında ise 20 bin 658 elektrikli otomobil satışı yapıldı. Bu rakam, söz konusu ayda satılan otomobillerin yüzde 28,5’ine denk geldi.
Shell & Turcas CEO’su Turanlı: “Yeni hizmetlerle dönüşüme öncülük ediyoruz”
Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, ulaşılan şarj hacmine ilişkin değerlendirmesinde, istasyonların dönüşümünde öncü rol üstlendiklerini belirtti. EPDK 2024 verilerine göre TTS dahil istasyondan akaryakıt satışlarında yüzde 21,5 ile pazar lideri olduklarını hatırlatan Turanlı, şu ifadeleri kullandı:
“İstasyon başına 2,26’lık verimlilik oranımızla en yakın rakibimizin neredeyse 2 katı daha verimliyiz. Elektrikli araç şarj operasyonlarımızda da aynı yapıyı sürdürüyoruz. Ağımızı özenle büyütürken, kullanıcı dostu mobil uygulamamız sayesinde misafirlerimiz ilk kullanımda dahi şarj işlemini kolayca başlatıp tamamlayabiliyor. Yüksek hızlı şarj ünitelerimiz aynı zamanda bakımlı ve güvenli.”