Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin karayolu ulaşımında son yirmi iki yılda dev bir dönüşüm yaşadığını vurguladı. Bakan, 2003’te 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol ağının 2025 itibarıyla yüzde 391 artışla 29 bin 947 kilometreye yükseldiğini belirtti.
OTOYOL AĞI İKİ KATTAN FAZLA BÜYÜDÜ
2002’de 1714 kilometre olan otoyol uzunluğu bu yıl 3 bin 796 kilometreye ulaştı. Türkiye’nin hedefi ise daha büyük:
Uraloğlu, 8 bin 845 kilometrelik otoyol ağına ulaşma planını duyurdu. Hâlihazırda 501 kilometrede yapım çalışması sürüyor; 3 bin 690 kilometrelik bölümün projesi tamamlandı, 939 kilometrelik kesimin planlaması ise bitmek üzere.
HEDEF 2028: 4 BİN 330 KM OTOYOL
Bakan Uraloğlu, yatırımların 2028’e kadar ivmesini artırarak devam edeceğini, bu tarihte otoyol ağının 4 bin 330 kilometreye çıkarılmasının hedeflendiğini kaydetti.
KÖPRÜ, VİYADÜK VE TÜNELLERDE TARİHİ ARTIŞ
Yollardaki kaliteyi artıran bitümlü sıcak karışım kaplama uzunluğu da 8 bin 591 kilometreden 32 bin 527 kilometreye çıktı.
Kritik geçiş noktalarını güçlendiren yapılarda tablo şöyle:
Köprü ve viyadük uzunluğu: 311 km → 811 km
Köprü ve viyadük sayısı: 5.967 → 10.118
Tünel uzunluğu: 50 km → 833 km
Tünel sayısı: 83 → 530
Bu veriler, Türkiye’nin son 22 yılda karayolu altyapısında kesintisiz bir büyüme yaşadığını net şekilde ortaya koyuyor.





