Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin karayolu ulaşımında son yirmi iki yılda dev bir dönüşüm yaşadığını vurguladı. Bakan, 2003’te 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol ağının 2025 itibarıyla yüzde 391 artışla 29 bin 947 kilometreye yükseldiğini belirtti.

OTOYOL AĞI İKİ KATTAN FAZLA BÜYÜDÜ

2002’de 1714 kilometre olan otoyol uzunluğu bu yıl 3 bin 796 kilometreye ulaştı. Türkiye’nin hedefi ise daha büyük:
Uraloğlu, 8 bin 845 kilometrelik otoyol ağına ulaşma planını duyurdu. Hâlihazırda 501 kilometrede yapım çalışması sürüyor; 3 bin 690 kilometrelik bölümün projesi tamamlandı, 939 kilometrelik kesimin planlaması ise bitmek üzere.

HEDEF 2028: 4 BİN 330 KM OTOYOL

Bakan Uraloğlu, yatırımların 2028’e kadar ivmesini artırarak devam edeceğini, bu tarihte otoyol ağının 4 bin 330 kilometreye çıkarılmasının hedeflendiğini kaydetti.

KÖPRÜ, VİYADÜK VE TÜNELLERDE TARİHİ ARTIŞ

Yollardaki kaliteyi artıran bitümlü sıcak karışım kaplama uzunluğu da 8 bin 591 kilometreden 32 bin 527 kilometreye çıktı.
Kritik geçiş noktalarını güçlendiren yapılarda tablo şöyle:

PTT AŞ, 185. kuruluş yıl dönümünü kutluyor
PTT AŞ, 185. kuruluş yıl dönümünü kutluyor
İçeriği Görüntüle

Köprü ve viyadük uzunluğu: 311 km → 811 km

Köprü ve viyadük sayısı: 5.967 → 10.118

Tünel uzunluğu: 50 km → 833 km

Tünel sayısı: 83 → 530

Bu veriler, Türkiye’nin son 22 yılda karayolu altyapısında kesintisiz bir büyüme yaşadığını net şekilde ortaya koyuyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ