Türkiye, 2026-2028 dönemini kapsayan Yeni Orta Vadeli Program (OVP) ile ihracatını daha rekabetçi ve yüksek katma değerli ürün odaklı hale getirmeyi hedefliyor. AA’nın derlediği bilgilere göre programda, küresel ticarette artan korumacılık eğilimleri takip edilerek fırsatlardan azami düzeyde yararlanılması amaçlanıyor.
Program kapsamında, yüksek teknoloji ve katma değerli ürünlerin ihracatı teşvik edilirken, alıcı kredilerinin etkinliği artırılacak ve İhracatı Geliştirme Anonim Şirketi aracılığıyla ihracatçıların kefalet yükü hafifletilecek. Türk Eximbank’ın iş modeli ve kurumsal altyapısı, uluslararası en iyi uygulamalar dikkate alınarak güçlendirilecek.
YURT DIŞI TANITIMI VE ULUSLARARASI MARKALAŞMA STRATEJİLERİ GELİŞTİRİLECEK
Firmaların uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla öne çıkması ve “Türk malı” imajının güçlendirilmesi de programın öncelikleri arasında yer alıyor. Bu doğrultuda, coğrafi işaretli ürünler dahil olmak üzere yüksek ihracat potansiyeline sahip ürünlerin yurt dışı tanıtımı ve uluslararası markalaşma stratejileri geliştirilecek.
OVP’de ayrıca sürdürülebilir ihracat ve yeşil-dijital dönüşüm de ön plana çıkıyor. Karbon yoğun sektörlerin ihracat görünümü analiz edilerek, sektör ve ürün bazlı riskler ve fırsatlar değerlendirilecek. AB dijital ekonomi düzenlemeleri ve yeşil mutabakat çerçevesinde rekabetçiliğin artırılması için mevzuat, destek politikaları ve uluslararası anlaşma hazırlıkları tamamlanacak.
Tüm bu adımlar, Türkiye’nin dünya ticaretinden aldığı payı artırmayı, ihracatta pazar ve ürün çeşitliliğini geliştirmeyi ve yüksek katma değerli ürünlerin sürdürülebilir büyümesini sağlamayı hedefliyor.