Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye’nin 21 ülkeyle doğrudan bağlantılı, stratejik bir ticaret omurgası hâline geleceğini ifade etti.

Taşıma Süresi 15 Güne Düşecek

Orta Koridor’daki yatırımlar tamamlandığında taşımacılığın süresi ciddi ölçüde kısalacak. Uraloğlu, “Süveyş Kanalı üzerinden yapılan taşımalarda süre yaklaşık 35 gün, Ümit Burnu üzerinden ise 45 günü buluyor. Ancak Orta Koridor devreye alındığında bu süre sadece 15 gün olacak” dedi.

Denizyoluna Göre İki Kat Daha Hızlı, Havayoluna Göre Dört Kat Daha Ekonomik

Projenin avantajlarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un denizyoluna kıyasla iki kat daha hızlı, havayoluna göre ise yaklaşık dört kat daha ekonomik olduğunu belirtti. “Çin’den yola çıkan bir yükün Avrupa’ya kesintisiz demiryolu taşımacılığıyla ulaşabilmesi, Türkiye’nin bu stratejik hattaki rolünü daha da güçlendiriyor” ifadelerini kullandı.

75 Milyar Dolarlık Ticaret Hacmi Hedefi

Bakan Uraloğlu, projenin yıllık 75 milyar dolarlık ticaret potansiyeli taşıdığını söyledi. Türkiye üzerinden geçecek olan bu güzergâhın sadece Türkiye’ye değil, aynı zamanda bölge ülkelerine de büyük ekonomik katkı sağlayacağına dikkat çekti.

Yıllık 6,5 Milyon Ton Yük Taşınacak

Planlanan yatırımlar tamamlandığında Orta Koridor üzerinden yıllık 6,5 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Uraloğlu, bu kapasitenin zamanla artarak bölgesel lojistikte Türkiye’nin etkinliğini daha da artıracağını vurguladı.

Ekonomiye ve İstihdama Katkı: 114 Milyar Dolar Üretim, 144 Bin Kişi İstihdam

Enerji filomuza iki yeni nesil sondaj gemisi eklendi
Enerji filomuza iki yeni nesil sondaj gemisi eklendi
İçeriği Görüntüle

Projenin ekonomik yansımalarına da değinen Uraloğlu, önümüzdeki 10 yıl içinde Orta Koridor’un üretime katkısının 114 milyar dolar olacağını belirtti. Ayrıca, bu güzergâhın doğrudan ve dolaylı yoldan yıllık ortalama 144 bin kişiye istihdam sağlayacağını sözlerine ekledi.

Kaynak: Haber Merkezi