Bakan Uraloğlu, projenin yalnızca bölgesel değil, ulusal ölçekte de büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, kuzey-güney yönlü demiryolu koridorunun omurgasını güçlendirdiklerini söyledi. Delice-Çorum etabının, Karadeniz’i İç Anadolu ve Akdeniz limanlarına bağlayacak hızlı tren ağının kritik bir halkasını oluşturduğunu belirtti.

8 Milyon Kişi Hızlı Trenle Tanışacak
Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun hattının Samsun-Sarp Hızlı Demiryolu Projesi ile entegre olacağını ifade eden Bakan Uraloğlu, bu yeni koridor sayesinde yaklaşık 8 milyon kişinin doğrudan hızlı tren konforuna erişeceğini vurguladı. Proje kapsamında Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum illerinin ulusal hızlı tren ağına dahil edilmesi planlanıyor.

Hat Mersin Limanı’na Kadar Uzayacak
Samsun-Çorum-Delice-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice üzerinden Mersin Limanı’na kadar uzanacak olan demiryolu hattı, kuzey ile güneyi yüksek kapasiteli, çevreci ve hızlı bir taşımacılık ağıyla birleştirecek. Bu sayede hem yolcu hem de yük taşımacılığında önemli bir kapasite artışı sağlanacak.

Pençe-Kilit operasyonu’nda teröristlere ağır darbe
Pençe-Kilit operasyonu’nda teröristlere ağır darbe
İçeriği Görüntüle

Delice-Çorum Etabı: 8 Tünel, 26 Köprü ve 100'ü Aşkın Geçit
Saatte 200 kilometre hıza uygun olarak tasarlanan Delice-Çorum etabında, 8 delme tünel, 26 köprü ve viyadük, 16 üstgeçit ve 84 altgeçit yer alacak. Ayrıca Alacahöyük’te bir sayding (ara hat) inşa edilecek.

Beş Yeni İstasyon Kurulacak
Proje kapsamında Delice Yolcu ve Yük İstasyonu, Sungurlu OSB-Yük İstasyonu, Sungurlu Yolcu İstasyonu, Çorum Yük İstasyonu ve Çorum Yolcu İstasyonu olmak üzere toplamda beş yeni istasyon hayata geçirilecek.

Ankara-Samsun 2,5 Saate Düşecek
Delice-Çorum hattının ardından planlanan 173 kilometrelik Çorum-Merzifon-Samsun etabının da tamamlanmasıyla birlikte, Ankara ile Samsun arasındaki yolculuk süresi 2,5 saate inecek. Bakan Uraloğlu, tamamlanan hat sayesinde yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınmasının hedeflendiğini ifade etti.

Kaynak: Haber Merkezi