Yalaz, olağanüstü kurultay için toplanan imzalar, yargı süreci, kendisine yönelik olası görevden alma iddiaları ve CHP Milletvekili Jale Nur Süllü ile yaşadığı görüş ayrılıklarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Jale Nur Süllü’nün kendisine yönelik “Sert açıklamalarda bulunuyor, eğer görevden alınırsa arkasında duramayabilirim” açıklamalarını değerlendiren İl Başkanı Yalaz, “Fevri ya da sert hareket ettiğimi düşünmüyorum. Biz öfkeliyiz. Bir yargı kararıyla alaşağı edip partiyi yönetmeye kalkan bir anlayışa karşı elbette öfkeliyim. Bu konudaki öfkemi hiç kimse dindiremez. Genel Merkez’e armut toplamaya gitmedik. Sabah bir gittik, polis barikatlarla etrafını çevirmiş. Bizi içeri almadılar. Ben seçilmiş mazbatalı il başkanıyım. Baba ocağına girememişim Jale Hanım, bu konuda bir şey söyle bana. Ve ben girmeye çalıştığımda biber gazıyla, tomayla ıslatılmışım. Çitlerden atlayıp içeri girmişim. İçeri girince polis müdahalesi başlamış. Polis müdahalesi başlayınca önümüzü ilikleyip buyurun geçin mi diyeceğiz? Bunu mu bekliyorlar bizden? Biz elbette direndik. Benim 12. katta liderim duruyor, Genel Başkanım duruyor. O polis onu oradan çıkartmak istiyor. İl başkanlığında bir olay vuku bulursa bir de onu görsün Jale Hanım. Bunlar yanlış tabirler, yanlış terimler. Bu kadar teslim olunmaz” ifadelerini kullandı.



