Eryılmaz, konuyla ilgili olarak yapılan şikayetin Tüketici Hakem Heyeti tarafından kabul edilerek haksız alınan komisyon ücretinin iadesine karar verildiğini belirtti.
EBB ve Estram’a Çağrı
Av. Eryılmaz, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi (EBB) ve bağlı toplu taşıma şirketi Estram’a çağrıda bulunarak, online EsKart bakiye yüklemelerinde ve kredi kartıyla binişlerde alınan komisyon uygulamasına derhal son verilmesini talep etti.
Eryılmaz, şunları kaydetti:
"Kredi kartıyla yapılan harcamalarda tüketicilerden komisyon ücreti alınması, haksız bir uygulamadır. Bu kapsamda Eskişehirli tüketicilerimizin Tüketici Hakem Heyetine yaptığı başvurular sonucunda, Estram’ın haksız şekilde aldığı kart komisyonu iade edilmiştir. Belediye ve toplu taşıma şirketleri, online bakiye yükleme ve kredi kartı kullanımında komisyon almaya son vermelidir."
Tüketiciler Haklarını Nasıl Arayabilir?
Av. Hayri Eryılmaz, komisyon uygulayan işletmelere karşı tüketicilerin başvurabileceği yolları da açıkladı:
Komisyon alan işletmelerin çalıştığı bankaya veya BDDK’nın E-Şikayet sistemi üzerinden şikayette bulunulabilir.
Gelir İdaresi Başkanlığı’na (Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil Uygulaması, ALO 189 hattı) başvurularak da şikayet yapılabilir.
Komisyon bedeli ödemiş tüketiciler, 2025 yılı için 149 bin TL altındaki uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetleri’ne, üzerindeki uyuşmazlıklar için arabulucuya, devam eden uyuşmazlıklar için ise Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak ödedikleri komisyon ücretlerini geri alabilirler.
Eryılmaz, belediye toplu taşıma şirketlerinin tekelleşmiş yapılarında online kart yüklemeleri ve kredi kartıyla binişlerden alınan komisyon uygulamalarına son vermesi gerektiğini vurguladı:
"Hak arandıkça haksızlık azalır. Bu uygulamalara maruz kalan tüketiciler mutlaka haklarını aramalıdır."