Salgın eninde sonunda bitecek—dilerim en az can ve mal kaybı ile.

Ancak normal yaşamın başlaması zaman alacak gibi görünüyor. Belki de aylar sürebilir. Belki bazı önlemler günlük normlar haline gelecek. Örneğin maske takmak, ulaşım kısıtlamaları, toplu ulaşımda uygulanan önlemler...

Bugün yaşadığımız sosyal izolasyon sürecinde olduğu gibi salgın sonrasında da bisikletin sunduğu fırsatlar var!

Eskişehir küçük bir kent, tam bir bisiklet kenti. Bisikletle kent merkezi en çok yarım saat.

Eskişehir'de genç bir nüfus var. Bisiklete gençler binmezse kim binsin? Üç üniversiteden en uzak olan Teknik Üniversite bisiklet ile kent merkezine yarım saat.

Toplu ulaşım araçları bugün sağlığımız için en büyük tehditlerden biri. Daha uzun bir süre de böyle olacak gibi.

Büyükşehir Belediyesinin salgından önce başlattığı bir bisikletli ulaşım projesi var, 'Haydi Eskişehir Bisiklete'. Hatırlayalım, hatırlatalım, fotoğraf sergisi yapalım vs…

Bütün bunlar biraz hızlansa, nasıl olur?

Hatırlatmaya zaman harcayıp, hatırlanmayı beklemek yerine bisiklet yolu, bisiklet park yeri falan yapılsa örneğin. Bir an önce pedallamaya başlasak işe, okula, çarşıya, pazara. Nasıl olur?
Eskişehir'de bisiklet kullanımı zaten çok yaygın. Öncelikle bisiklete binenlerin yaşamı kolaylaştırılsa, desteklense, daha etkili olmaz mı?

Tepebaşı Belediyesi de güzel işler başlatmıştı. Örneğin şu bisiklet paylaşım sistemi, ESPEDAL. Anadolu Üniversitesi Cuma Kapısına yapılan sistem yaygınlaşsa, kent merkezine doğru gelişse. Teknik Üniversite için de bir bisiklet paylaşım sistemi, ya da en azından bisiklet yolu yapılsa. Güzel olmaz mı?

Odunpazarı Belediyesi henüz bisikleti, bisikletli ulaşımı keşfetmiş değil. Bu süreç onlar için de bir başlangıç olsa.

Önce kendilerinden, belediye binasından başlayabilirler örneğin. Daha önce yazdım burada, Belediye Binasına bir bisiklet park yeri yapılabilir. Hem benim gibi belediyeye işi düşenlerin hem belediye çalışanlarının bisikletli ulaşımı desteklenebilir.

Bugün Covid sürecinde olduğu gibi sonrasında da bisiklet yaşamsal fırsatlar sunuyor. Dilerim belediyelerimiz bu fırsatları kaçırmazlar.

-------------------------------------------------------------------------------------------

BİSİKLOPEDİ

Bi̇si̇kleti̇n Bölümleri̇

  • Aynakol (Crank - Crankset)
  • Gidon Boğazı (Stem)
  • Amortisör, Süspansiyon (Forks)
  • Elcik (Grips)
  • Gidon (Handdlebars)
  • Göbek (Hubs)
  • Pedal (Pedal)
  • Sele (Saddles)
  • Sele Borusu (Seatposts)
  • Kadro (Frame)
  • V Fren (Rim Brake)
  • Disk fren (Disc Brake)
  • Ön Attırıcı (Front Derailleur)
  • Arka Attırıcı (Rear Dellailleur)
  • Zincir (Chain)
  • Vites Değiştiricisi, Vites Kolları (Shifter)
  • Arka Dişli, Ruble (Cassette)
  • Orta göbek (BB, Bottom Bracket)
  • Furç yatağı (Headset)
  • Jant (Rim)
  • Jant teli (Spoke)
  • İç lastik (Tube)
  • Sele Kelepçesi (Seat clamp)
  • Aynakol'un kol kısmı (Crankarm)


-----------------------------------------------------------------

GÜLMECE

Bir bisikletçi ölüm döşeğinde yatmaktadır, en iyi arkadaşı da yanında. Arkadaşından son bir ricası vardır.

'Tabi, ne istersen.' der arkadaşı.

'Sakın, karım bisikletleri adığımı söylediğim fiyattan satmaya kalkmasın' der.