Bisiklet kullanışlıdır, kolaydır, zaman kazandırır.
- Kadın-erkek, çocuk-yaşlı, şişman-zayıf hepimiz bisiklet kullanabiliriz.
- Şehir içi trafikte, 5-10 km'ye kadar, bisiklet arabadan hızlıdır —ortalama hızımız 20 km/s.
- Toplu taşıma araçlarından çok daha hızlıdır. Duraklara ulaşım ve otobüs bekleme süremiz hiç yok.
- Trafik sıkışıklığından etkilenmez. Trafik durduğunda alır elimize yürürüz, aşarız tıkanıklığı.
- Otopark sorunumuz yok. Bisiklet parkı da yok ama ağaca, direğe bir yerlere bağlarız bisikletimizi.
- Yürüyerek ulaşılamayacak mesafelere, arabayla girilemeyecek patikalara ulaştırır. Çadırı, tulumu, kampı taşır. Fantastik demir atamızdır bisiklet.
- Bisiklete binenler daha az hastalanır, hastalıkları hafif atlatır. Doktora, hastaneye pek yolumuz düşmez bizim.
- Kalp-damar sağlığını olumlu etkiler. Kalp hastalıkları bisiklete binenlerde çok daha az görülür.
- Beyin ve sinir sistemini güçlendirir, stresi ve depresyonu azaltır, ruh halini iyileştirir. Bu yüzdendir sürekli sırıtıklığımız.
- Uyku sorunlarını çözer, uyku kalitesini arttırır. Başımızı yastığa koyar koymaz bebek gibi uyuruz.
- Yağ yakımını hızlandırır. Kilo kontrolünü sağlar. Obeziteye karşı etkili bir çözümdür.
- Yaşlanma etkilerini geciktirir, gençleştirir, güzelleştirir.
- En ucuz ulaşım yöntemidir —hemen hemen bedava.
- Akaryakıt zamlarından hiç etkilenmeyiz.
- Bisiklet parkı her zaman ücretsiz.
- Spor için ayrı bir zaman ve bütçe gerekmez. Ulaşım günlük spor ihtiyacımızı karşılar.
- Şişmanların oturarak yapabilecekleri biricik spor bisiklettir.
- Kasları, eklemleri güçlendirir (özellikle bacak, sırt, kol, boyun ve karın). Dayanıklılığı artırır, dinçleştirir.
- Harcanan kalori düzeyinin en yüksek olduğu spor etkinliklerinden biridir —saatte 700 kalori.
- Dört mevsim, gece gündüz yapabiliriz.
- Her gün farklı bir yerler, yeni insanlar keşfederiz.
- Arkadaşlarla buluşma, yaşamı paylaşma fırsatıdır.
- Ailece yapılabilecek bir spor etkinliğidir.
- Bisiklet bizi çevre ve doğa dostu yapar. Doğanın kıymetini fark ettirir.
- Sürdürülebilir yaşamın, sürdürülebilir ulaşımın en güçlü bileşenidir. Bisiklet gelecektir.
- Karbon ayak izimizi etkili bir şekilde azaltır.
------------------------------------------------------------
BİSİKLOPEDİ
FREN KOLU AYARI
Fren kolu sıkılmaya başlandığında ilk 1/3'lik sarı bölümün sonunda pabuçlar janta temas etmeli ve bisikleti yavaşlatmaya başlamalıdır. İkinci 1/3'lik yeşil bölüm boyunca fren sertliği giderek artmalıdır. Son 1/3'lik kırmızı bölüme ulaşıldığında pabuçlar janta tam yapışarak jantı kilitlemiş olmalıdır. Fren kullanılırken küçük ve yüzük parmak elciğin üzerinde olduğundan bu son 1/3 kesimde frenlerin kilitlenmesi önemlidir. Aksi halde parmaklar sıkışarak frene engel olur.
V-frenlerin etkin kullanımı için bu ayar önemlidir. Jant ile erken buluşan pabuçlar agresif fren tepkilerine neden olacağından sürücüyü riske sokacaktır. Jant ile geç buluşan pabuçlar ise jantı kilitlemeyeceği için tekerleğin dönme hareketini ve bisikleti durduramayacaktır.
-------------------------------------------------------------
Haftanın Etkinlikleri
Tarih | Düzenleyen | Buluşma Yeri | Saati | Açıklama |
29 Ocak Çarşamba |
Vel-Esbid (Esk. Bisiklet Derneği) |
Kanlıkavak Doğa Kafe |
19.30 | Yeni başlayanlara uygun |
30 Ocak Perşembe |
PAB (Perş. Akşamı Bisikletlileri) |
EsPark AVM Bağlar Kapısı |
20.00 | |
31 Ocak Cuma |
Critical Mass | EsPark 222 Kapısı |
19.00 | |
31 Ocak Cuma |
Dorlion Bisiklet Grubu |
Kanlıkavak Doğa Kafe |
20.00 | Yeni başlayanlara uygun |
4 Şubat Salı | Doğa Es Bisiklet Grubu |
EsPark AVM | 20.00 |