Alman otomotiv üreticisi Porsche’nin yılın ocak-eylül dönemine ilişkin araç teslimatları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 azalarak 212 bin 509’a geriledi. Şirket, düşüşün başlıca nedenlerini lüks segmentteki zorlu pazar koşulları ve Çin pazarındaki yoğun rekabet olarak açıkladı.

Porsche, Çin’de araç teslimatlarını yüzde 26 düşürerek 32 bin 195 adetle sınırladı. Almanya içindeki teslimatlar ise yüzde 16 azalarak 22 bin 492’ye indi. Almanya hariç Avrupa’da satışlar da yüzde 4 düşüşle 50 bin 286’ya geriledi. Çin’e yapılan teslimatlar, Porsche’nin küresel teslimatlarının yaklaşık yüzde 15’ini oluşturuyor.

KUZEY AMERİKA SATIŞLARI ARTTI

Kuzey Amerika’da ise satışlar yılın 9 ayında yüzde 5 artış göstererek 64 bin 446’ya ulaştı. Şirket, AB ve Çin arasındaki gümrük vergisi gerilimi ve ABD’nin gümrük vergilerindeki artış nedeniyle beklentilerini düşürmüştü.

CHP’li Bilecik Belediyesinin ’Kayı Bayrağı’ ve ’Osmanlı Arması’nı söktürmesine tepki
CHP’li Bilecik Belediyesinin ’Kayı Bayrağı’ ve ’Osmanlı Arması’nı söktürmesine tepki
İçeriği Görüntüle

Tamamen ihracata bağımlı olan Porsche, zayıf talep ve Çin’deki rekabet baskısı nedeniyle küresel satış hedeflerinde revizyona gitmek zorunda kaldı. Şirket, pazar koşullarını yakından takip ederek stratejilerini güncellemeyi planlıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ