Gökyüzü kime ait deseler; sanatçılar, renklerin ve notaların şiiriyle uzanırlar gecemize ve düşlerin özgürce vücut bulduğu yollara çıkarlar. Bu yolculukların en güzelleri onun elleriyle kotarılmış uyanışlara dönüşen yolculuklardır.Toprak , su ve ateş ile yeni dünyaların inşaası söz konusu bu yollarda ve estetik, bir ağacın her yaprağı ile tek tek konuşmasına benzer bu süreçteki aşkta.Toprağın ateşle dansı diye tanımlanır çoğu zaman seramik sanatı.Tarih öncesinden bugüne uzanan sekiz bin yıllık yolculuğunun getirdiği sağlamlıkla, estetikle, sanatla, bilgelikle konuk oluyor bugün Zehra Özkara Çobanlı da bugün bu sanatın duayenlerinden. Çalışmalarında seramik sanatının modern halini yansıtıp sanatı işlevsellikle buluştururak bakıyor. Çok değerli üstada sevgi ve saygılarımla…

EĞİTİMİ
1981 Lisans, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, İSTANBUL
1984 Yüksek Lisans, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İSTANBUL
1986 Sanatta Yeterlik, Marmara Üniversitesi, İSTANBUL
1987 East Sydney Teknik Kolej, Sydney, AVUSTRALYA
1987 Granville Teknik Kolej Koordinatörlüğü, Sydney,
1990'dan beri Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. 1998'den bu yana seramik bölümünün gelişimine katkıda bulunmuştur.

KİŞİSEL SERGİLER
2004 Eskişehir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Eskişehir, TÜRKİYE
2003Zerdüşt Sanat Galerisi, Ankara,
2002 Green Gallery, Auckland,
2001 Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Eskişehir, TÜRKİYE
2000 İstanbul Menkul Kıymetler Sanat Galerisi, Ankara,
2000 Green Galeri, Tokyo, JAPONYA
1999 Emlakbank Sanat Galerisi, İstanbul,
1999 İngiliz Kültür Merkezi, Ankara,
1999 Tolga Eti Sanat Evi, İstanbul,
1999 Peter Scott Sanat Galerisi, Lancaster, İNGİLTERE
1998 Adnan Franko Sanat Galerisi, İzmir,
1998 İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Sanat Galerisi,
1995 Emlakbank Sanat Galerisi, Ankara,
1995 HalkBank Sanat Galerisi, Ankara,
1995 Anadolu Üniversitesi, Kütüphane Sergi Salonu,
1981 Bursa Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa,
1995 Mino, Seramik Yarışması Sergisi, Tajimi,
1995 Uluslararası Festival, Houston-Texas, A.B.D.
1991 Lefkoşe Atatürk Kültür Merkezi, Karma Sergi,
1990 2. IRIS Uluslararası Seramik Sergisi, Porvoo,
1987 Parramata, 'Türk Günü' Karma Sergisi, Sydney, AVUSTURALYA sergileri, kendisinin sergilerinden sadece bazıları.

YURTİÇİ KARMA SERGİLER
2006 Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Plastik Sanatlar Sergisi, Ankara
2006 'Yollar' Konulu Karma Sergi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Eskişehir
2005 Kervansaray Buluşması, Karma Sergi, Battalgazi, Malatya
2005 Grup Sergisi, Bahariye Sanat Galerisi, Kadıköy, İstanbul
2005 'Yollar' Konulu Karma Sergi,Galeri Artist, İstanbul
2005 Dünya Kadınlar Günü 8-K Seramik grup sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi,
Eskişehir sergileri sadece birçok sergisinden bazılarıdır​.

ÖDÜLLERİ
2005 Anadolu Üniversitesi Sanat Ödülü,
2004 Eskişehir Sanat Derneği Eskişehir Seramik Ödülü
2001 Kore Seramik Bienali, Onur Mansiyonu, Kore
1996 57. Devlet Seramik Yarışması Başarı Ödülü
1996 Türk Seramik Derneği, Çanak konulu Seramik Yarışması, Başarı Ödülü
1995 Mino, Seramik Yarışması, Onur Ödülü, Japonya sadece bazılarıdır​.

ESERLERİNİN BULUNDUĞU KOLEKSİYONLAR
-Bursa Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Koleksiyonu
-Kültür Bakanlığı, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Ankara
-Anadolu Üniversitesi Çağdaş Sanatlar Müzesi Koleksiyonu
-İris Seramik Müzesi, Finlandiya, Porvoo
-VakıfBank Genel Müdürlüğü
-Ziraat Bankası Koleksiyonu, Ankara
-Resim-Heykel Müzesi, Ankara
-Orta Doğu Kültür Merkezi, Tokyo, Japonya sadece bazılarıdır.

……….

FELSEFE: SÖREN KİERKEGAARD

Sören Kierkegaard 1813-1855 yılları arasında yaşamış olup, varoluşçu felsefenin öncüsü olarak tanınan Danimarkalı filozof. Temel eserleri: Enten -Eller Ya/Ya Da Forfrens DagBog Baştan Çıkarıcının Güncesi, Frygt og Baeven Korku ve Titre­me, Sygdommen Til Döden Umutsuzluk Üzerine İnceleme.

Aydınlanmanın geliştirdiği doğa bilimle­rini örnek alan bilgi ve akılcılık anlayışına şiddetle karşı çıkan Kierkegaard, aydınlan­manın nesnelliği vurgularken, geleneksel din ve ahlakın hakikatlerine karşı aldığı düşman­ca tavırdan rahatsız olarak, öznel hakikatin önemini vurgulamıştır. Hegel gibi inanç ve aklı, hümanist bir teolojiyle daha yüksek bir düzlemde uzlaştırmaya çalışmak yerine, inançla aklın uzlaşmaz olduğunu savunan ve inançla akıl arasındaki yarığı daha da geniş­leten Kierkegaard, fideizm yoluna girmiştir.

Başka bir deyişle, rasyonalist bilgi görü­şüne karşı çıkan, nesnel bilgi idealinin içsel yaşama, bireyin öznel deneyimine kör oldu­ğunu savunan, onun İnsan yaşamını anlama­ya hiçbir katkısı olmadığını söyleyen Kier­kegaard'a göre, rasyonalist sistemler gerçekliğin tümünü bir düşünce sistemi içine sıkıştırır, her şeyi akla indirger; akıl dı­şındaki öğeleri ve hepsinden önemlisi varo­luşu unutur. Varoluş terimini Kierkegaard İnsan için kullanır, zira var olmak belirli bir birey olmak, çabalayan, alternatifleri hesa­ba katan, seçen, karar veren bir birey olmak anlamına gelir. Aklı, toplumu, vb ön plana çıkartan bir felsefe kişiselliği, kişisellik il­kesi olan varoluşu, insanın varoluşunu mey­dana getiren öğeleri hiç dikkate almaz. Oysa gerçek felsefe ancak varoluş felsefesi olabilir, yani felsefe derinden derine kişisel bir özellik taşımalıdır. Felsefe genel olana değil, özel olana, nesnel değil de öznel olana yönelmelidir.
……….


BİR ŞAİR: ŞÜKRÜ ERBAŞ

ÜÇ NOKTA

Büyük konuşanlar
Alınlarında eğri olmayanlar
Yalnız yükseği görenler
Herkesin ortasında yürüyenler
Bütün ışıkları yananlar
Sesi menevişsizler
Güzü küçümseyenler
Gözyaşına arkasını dönenler
Kendini mutluluk bilenler
Sessizlikten korkanlar
Yalnız eşyalarına gülümseyenler
Öyküsünde öteki olmayanlar
Kederle kirlenenler
Aynası buğusuzlar
Kışa yolu düşmeyenler
Kalbi ölüm mühürlüler
Penceresi dışa açılmayanlar
Aşktan utananlar
Güzelliği kimsesizler
Dili şiddet olanlar
Gövdesi sözünden önce gelenler
Dünyaya dokunmayanlar
Unutanlar, unutanlar
Ey tek heceli darlık...

O mevsimim ki herkesten yapılmış
Üç noktayla biten bir cümleyim artık..