Öncelikle bence tüm bilim dallarında ve sosyolojik yapılarda olduğu gibi ülkemizde bu önemli konu da büyük kesimlerle ve ciddiyetsizlikle gerçekleştirilebiliyor. Yoğun çalışmaları sonucu bir seviyeye gelmek demenin kontrolsüzce ve amatör ruhla kişisel yıpranma ve yıpratmalara dalmak demek olduğu düşünülebiliyor.Ancak profesyonellikte temizlikle korunan amatör ruh aslolan şeydir. Bu ülkede çoğunluk bu şekilde bunu bilerek dünyada bu olay nedir ona bakalım.
Bir kişinin ya da bin kişilik bir ekibin yöneticisi olabilirsiniz.Ne kadar büyük ya da ne kadar küçük bir kitlenin yöneticisi olursanız olun, her yöneticide olması gereken altı ortak özelliği barındırmanız gerekiyor.
Çalışma ortamında huzuru sağlayıp, mutluluğu ve verimliliği artırmak iyi bir yöneticinin görevleri arasında bulunuyor. İyi bir yönetici olabilmek için ise bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor.
Eleştirel düşünce yapısına sahip misiniz?
Eleştirel düşünceye sahip olan biri karar vermeden önce bilgiden emin olur, bu süreçte analiz yapar ve doğru sonuca ulaşmak için mantığını kullanır. İyi bir yönetici de bu düşünce yapısına sahip olmalı ve iş yerinde yaşanan her türlü şeyden haberdar olup erken karar vermek yerine soru sorarak, farklı fikirleri değerlendirip tüm seçenekleri önüne koyarak konu hakkında değerlendirme yapmalı.
Çalışanları dinliyor musunuz?
Yöneticilerin çalışanları tarafından ulaşılabilir olması ve onların sorunlarını, projelerini birebir dinlemeleri, daha fazla bilgiye ulaşmak açısından faydalı bir durum. Çalışanlarını dinleyen bir yönetici, aynı zamanda çalışanlarına fikir vererek onları yaratıcılığa yönlendirir ve sorunları çözümlemek adına yardımcı olur.
Zamanınızı doğru şekilde yönetebiliyor musunuz?
Zamanı planlı bir şekilde parçalara bölmek, görev ve projeleri verimli bir şekilde ortaya koymak demek. Bu sebepten dolayı yöneticiler, uzun ve kısa vadeli hedeflerini belirlemeli, günlük iş listeleri oluşturmalı ve bu listede önceliği olan konulara ağırlık vermeli. Tüm bunların yanı sıra, beklenmedik bir anda ortaya çıkabilecek işler için bu zaman planlaması için de boş zaman bırakmalı.
Yeterli geri bildirim veriyor musunuz?
Ekip üyeleri kendilerini geliştirebilmek için yaptıkları işlerde ne derece iyi olduklarını ya da olmadıklarını öğrenmek ister. İş hayatındaki en önemli unsurlardan bir tanesi de yöneticilerin kendi ekiplerine bu konu hakkında bilgi aktarmasıdır.
Çalışanların motivasyonuna katkıda bulunmak da bu maddelerden sonuncusu ancak bu şımartmak olarak görüldüğünden koskoca muhesesenin sahibiyim hissiyle adım atmak daha ön planda oluyor ki bu sebepten daha arabesk daha banal ve daha az medeni çerçevedeyiz.Ne yaptığının farkında olmayan feodalite artığı, ağalık döneminin bittiğinden bihaber yöneticilere duyurulur.