Öğrendiklerimiz kadar medeni, sosyal, fedakar ve en önemlisi belli bir gelire sahip oluruz. Eğitim elde edilen verilerin işlendiği vicdan ve zihin kontrolüdür. Eğitim bir bireyin öğretimden aldıklarıyla birleştirerek ortaya çıkardığı bir kimlik harcıdır. Öğrenmeye zamanımızın olamadıklarını eğitim istikametinizin aydınlığıyla kurtarabiliriz. Toplumsal yapının oluşumunda ve bireysel yaşamlarımızı idame ettirmede meslek edinme çabası dahil tüm adımlar hem eğitimi hem de öğretimi birebir ilgilendirir. Yalnız daha çok önem arz eden konu eğitimin bizdeki sınavıdır. Yaşamak için gereken değer yargılarımız ve kurallarımız eğitimle şekillenir ve genetiğimiz de zaten sosyal ve paylaşımcı insanla senkronize olur. Öğretimde ise kaynak laik sistem olmalıdır. Öncelik bu konudadır çünkü temiz zihinler ve ayrımcılık yapmadan yaşama başlama şansımız farklı bir düzende söz konusu değildir. Saygı kavramıyla yoğrulan yaşam anlayışımız yeni nesillere ancak bu şekilde ulaşır. Öğretimde sistem sorunu ilk önemli konudan sonra ikinci vazgeçilmez unsurdur. Sistemi değiştirme çabası ilk maddeye karşı zihniyet olduğundan sistem temelden sorunlu hale geliyor. Modern anlayıştaki konular ve dersler programlardan çıkarıldığında ileri matematik derslerini ekleyerek modernize etmiş oluyorsunuz. İntikamla ve yoğun mağduriyet masallarıyla şırınga edilen anti-laik zihniyet büyük gerçekleri bile zayıflatır hale gelir. Temel eğitimde bilimsel anlayış sadece ezberci sistemle çalışmak değildir. Eğitim ve öğretim sürecinin hiçbir safhasında tek yönlü, yanlı gerçeği, rasyonel sistemi kabul etmeyen bir sistem eşleyemez. Atatürkçü düşünce haricinde bir tarih bu topluma empoze edilemez. Her adımın ırkçılık ve din sömürüsüyle süslendiği sistem sadece çürümüş nesillere sebep olur. Yakın tarihte gizli gerçekleri, bilimsel gerçekleri laik düşünce dışına çıkılarak ötelemek akla aykırıdır. Darwin ve Atatürk inkılapları müfredat dışı yapıldığında gerçek eğitim ve öğretim anlayışı zayıflamış sanat, edebiyat ve tarafsızlık ortadan kalkmış olur. İnsana ve değerlere saygıyla çıkılan yolda hiçbir başlık ve bilimsel gerçek ve de tarihi başarı değiştirilemez. Geleceğe adım atmak sadece meslek edindirerek ve bu çalışmalarla koşarak değil aynı zamanda aklı, medeniyeti ve gerçekleri gizlememekle olur. Eğitim ve öğretimde en önemli unsur temiz ve karartılmamış bilgidir.