Öğrenciler gerek öğretmenlerin gerek ailelerin sorumlu oldukları hedef daha doğrusu amaç ve malzeme onların zihni. Herkes ahkam kesiyor peki onlar ne diyor eğitimle ilgili?
'Bence Türkiye'deki eğitim sistemi çok saçma. Günde 7-8 saat okulda oluyoruz. Ayrıca bunun üstüne tonlarca ödev veriyorlar. Sınavlar oluyor. Bunları yapalım falan derken kendimize zaman ayıramıyoruz. Ayrıca sınavlar da çok kötü. Bir insan doktor olmak için matematiği yapmak zorunda. Adamın fiziği çok iyi ama matematiği berbat. İstediği mesleği yapamayacak. Ailesinin zoruyla meslek seçenler iyice kötü. Kan tutuyor diyelim ailesi doktor ol dedi diye doktor oluyor. Sonra ne oluyor? Hastanede köşelerde yerde can çekişirken bulunuyor.'
'Bence de eğitim sistemi kötü, örneğin resim alanında yetenekli bir öğrenci matematiği de feni de yapması gerekiyor. Bunun yerine ilkokulda veya ortaokulda yeteneklere göre ayrı sınıflar olsa bence daha iyi olurdu. Bir insan matematikte çok iyi ama sosyali de yapmak zorunda mesela. Benim fikrim bu.'
'Türkiye'deki eğitim sistemi bence düzenlenmeli. Çünkü zaten sosyal de işliyoruz, herkes kendi yeteneklerine göre meslek seçmeli. Mesela bir müzisyenin müziği iyi olsa yeterli bence. Ayrıca ödevler de saçma zaten çalışan kişi çalışır, bu zorunlu olmamalı.'
'Ben çok çalışıyorum ama notlarım düşük, nasıl yaparım bilemiyorum. Annem ben kötü not alınca üzülüyor, ben de ona üzülüyorum.'
'Ben bizim okulda daha çok sosyal etkinliklerin daha çok olmasını isterim, çok fazla sınav ve ders ve ödev var. Çok yoruyorum.'
'Ben ileride öğretmen olmak istiyorum ve sınıfta sadece sınav ve ders konuşmayacağım. Çok sıkıcı olmayacağım.'
'Benim öğretmenlerden bir isteğim var, bize çok fazla ödev vermeyin'
'Ben basketbolcu olmak istiyorum, keşke bu çok zor olmasa.'
'Bizim okulda sosyal faaliyetler çok fazla, hep devam ederse daha mutlu olurum.'
'İngiltere'de sınıf düzeni nasıl merak edip baktım, bizimkilerden daha güzel.'
Aileleriyle de bir yazı dizisi yapacağım. Eğitimde onlar daha çok söz sahibi olmalı bence. Tüm öğrencilerin gözlerinden öperim.