Geçtiğimiz hafta,
Antalya Sanayi Odası Başkanı bir açıklama yaparak, Antalya'nın bir an önce YHT hattı ile Eskişehir'e bağlanmasını istediklerini söyledi.
Kayseri-Antalya hattının projesinin tamamlandığını, ancak kendilerinin isteğinin önceliğin Eskişehir hattına verilmesi gerektiğini belirtiyordu...
çünkü,
Antalyalı sanayiciler de çok iyi biliyorlar ki,
YHT ile Eskişehir'e bağlanmak,
Hem İstanbul'a, hem de Ankara'ya bağlanmak demek...
Dışişleri Bakanı ve Antalya milletvekili adayı Mevlüt Çavuşoğlu da,
Antalya'da gazetecilerle buluştuğu bir toplantıda,
Antalya-Eskişehir YHT hattı projesinin tamamlanmak üzere olduğunu söylemiş...
Demiryolu ile ilgili bir diğer açıklama ise,
Hem CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'ndan hem de Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan geldi...
'Gemlik demiryolu bağlantısı kısa sürede yapılacak...'
Bu bağlantının yaratacağı sonuç, yalnızca Eskişehir'i ilgilendirmiyor...
Eskişehir'in doğusunda yer alan hemen hemen her ili ilgilendiriyor...
*********************
Çünkü Eskişehir,
Gerçekten de ülkenin demiryolu ağlarının buluşma noktasında...
Öyle bir noktada ki,
Ankara'yı da, İstanbul'u da diğer illere bağlamak için (Ankara'nın batıya, İstanbul'un doğuya açılma noktası) en stratejik konumda bulunuyor...
Kemal Kılıçdaroğlu,
Eskişehir mitinginde,
Gemlik demiryolu liman bağlantısının yapılmamasının nedeninin 5'li çete olduğunu söyledi...
Düşünün,
Eskişehir'de üretilen sanayi ürünleri bir şekilde Gemlik limanına ulaştırılıyor zaten...
Ama nasıl?
Karayolu ulaşımı ile...
Yani tırlar aracılığıyla...
Karayolu ulaşımı özel sektörün elinde...
TCDD ise bir kamu kuruluşu...
Yani,
Demiryolu bağlantısı kurulduğunda,
Çok daha verimli ve hesaplı olması nedeniyle tercih edilecek ve karayolu ulaşımı neredeyse bitecek...
Yukarıda değindiğim gibi,
Hem de yalnızca Eskişehir için de değil;
Neredeyse Eskişehir'in doğusundaki tüm şehirler için...
Onun içindir ki,
Son 20 yılda, hatırı sayılır YHT hattı tamamlandı...
Ancak mevcut Eskişehir-Osmaneli hattından ayrılacak hattın toplam uzunluğu 94 km.
100 kilometre bile değil...
İşte bu 94 km'lik konvansiyonel hat bir türlü yapılmadı...
Yapılamadı demiyorum, yapılmadı diyorum...
*********************
Ankara-Sivas YHT hattı ile, Sivas yalnızca Ankara'ya değil; İstanbul'a da bağlanmış oldu...
Antalya-Eskişehir hattı yapılırsa eğer,
Antalya hem İstanbul'a, hem de Ankara'ya bağlanmış olacak...
Aynı Konya'nın Ankara'ya bağlanmasıyla İstanbul'a da bağlanmış olması gibi...
Ancak ilginç bir konu daha var...
Ankara-İzmir YHT hattı...
Bu hatta Eskişehir by-pass ediliyor...
Nedenini bir türlü anlayabilmiş değilim...
Ankara-Afyon arası 261 km.
Eskişehir-Afyon ise 132 km...
Ankara-Eskişehir hattı zaten var...
Ankara-Afyon arasına 262 km. hat yapılacağına,
Eskişehir-Afyon arasına neden 132 km. hat yapılmıyor?