İnternet, bilgi çağının tamamen değişmesini sağlayan ve çağın kavramlarını yenileyen yeni bir kapı haline geldi. Objektif değerlendirmelerle baktığımızda fayda ve zararlarını irdeleyip her adımda hayatımızdan çıkaramayacağımız bir gerçektir internet. Bilgi sarmalının yöneticisi konumuna gelen bu ağlar arası iletişim sistemi zamana meydan okuyarak hız ve açıklığı aynı anda getirdiği için riskleriyle de tamamen yeni bir çağın başlangıcıdır. Bu çağda terazi kimsenin tam olarak kontrolünde değildir. Kontrolsüz bir güce dönüşme riski de kullanımını kısıtlamaya mecbur kılıyor ve devamında da amaçtan sapılmış oluyor. Aslında internetin her insan, her alanı her eğitim sürecini ilgilendiren özelliği ulaşılabilirliğinden çok ulaşılamaması yani tercihlerle değişen kullanımın amaçtan kişi tercihiyle uzaklaşması. İnternet kullanımı öncelikle kendi içinde bir kullanım amacı gizlemektedir. İlk dersin internet kullanımı ve faydalanma teknikleri olması gerekir. Sadece sorgulama teknikleri değil aynı zamanda uyarı sistemleri, eğitim programları ve toplu iletişim ağlarıyla zaman kavramını geliştiren, faydalanılması gereken noktaları açığa çıkaran özellikleriyle de internet vazgeçilmezdir. Vazgeçilmez bir sistemde yapılması zorunlu olan ise o sisteme doğru kanalize olmaktır. Eğitim biliminde, pedagojide kaybolan zaman geri gelmez şeklinde bir gerçek vardır. Tahribat söz konusuysa bunu inceleyen bilim sadece eskiye geri dönüşü amaçlar. Çocuk gelişimindeyse amaç sonraki adımların ne kadar sağlıklı olacağıdır. İnternetin eğitimdeki yerinde her anlamda çocuk gelişimi ilk plandaysa kullanım yetkinliği de ilk edinilmesi gereken noktadır. Ev ya da okul ortamında internet erişimi mutlaka yönlendirilmeli olmalıdır. Bunu bir çeşit özgürlük kısıtlaması değil faydalanmanın en çok olabilmesi için bir kural olarak görmek gerekir. Bilgi ve teknik içeriği geniş bir havuz olan internette kontrol ağı insan bazlı olmalıdır. Programsal kısıtlamanın yanı sıra verilen ödev, paylaşılan bilgi, tavsiye edilen oyun nokta atışı olmalıdır. İnternetin telefon ya da oyun aleti olarak kullanımda olması da bir risktir. Yetkinliğinin sorgulanması gereken en önemli cihaz internet erişimli cihazlardır. İçeriğin saptırıcı ya da şiddet içerikli olması değil esas sorun amaç harici her kullanımın zaten zararlı olmasıdır. İletişim yöntemlerinde en önemli kural zamanlama kuralıyken ve içerik odaklı süreçken eğitimde karşımıza çıkan gerçek banalleşen içerikli oyun, sohbet ve araştırma hedefinden uzak zaman kayıplarıdır. Eğitimin kontrol mekanizmasının bu yolu kullanamaması da bilinçsizliğin artmasında rol oynuyor. Hatta en önemli etken bu aslında. Sistem tüketici kontrolü şeklinde yaklaştığından her adım pazarlamayı olumsuz etkiler tedirginliğinde atılıyor. Ticari sancıların olduğu daha doğrusu olmadığı bir ilerleme olmadığından insanların faydalanma seçeneğini doğru olandan yana kullanması öğrenilmeli, öğretilmelidir. Her yaştaki çocuğun internet kullanımı kontrol kavramıyla,baskıcı bir şekilde değil ancak kılavuzluk anlamında doğru olanı bulma ve gerçek faydalanma ilkesiyle yapılmalıdır. Zihinsel gelişimin ve hayatın en önemli parçası olan oyun bile gerçek görevlerin önüne geçiyor ve başarı kavramı da sanal bir hal alıyor. Üretmek tamamen kopyalamak ve takip etmek anlamına geliyor. Batının pazarı olma zorunluluğumuz zamanımızın sektörü olan internet ve bilgisayar konusunda da devam ediyor. Çocuk gelişiminde internet kitapla aydınlanmalı, yönlendirilmeli. Aileler rol model olmalı. Üretim ve yaratıcılık kavramları gerçek başarıyı özendirmeli. İnternet insanın tüm süreçleri içerisinde en uç, en faydalı en inanılmaz buluşudur. Faydalanmak bu yolun anlam kaybetmemesi ailelerin ve öğretmenlerin elinde.