Hasan Polatkan Havaalanı,
Düzenli dış hat seferlerine başladığı 2015 yılından 2021 yılının sonuna kadar, yıllık 100 bin yolcu sayısını erişemedi...
Hep 80-90 bin civarında gerçekleşen yolcu sayısı,
En yüksek düzeyini 2018 yılında 98 bin 822 yolcu ile görmüştü...
Şimdi öğreniyoruz ki,
Yılın bitimine daha iki ay olmasına karşın, taşınan yolcu sayısı 100 bini aşıp, 107 bin civarına erişmiş...
2020'deki pandemi döneminde 70 binlere çıkan yolcu sayısı, yeniden yükseliş trendine girmiş durumda...
Sık sık karşılaştırıldığımız Zafer Havaalanı ise,
2022'in ilk 9 ayında alınan bir takım zorlama tedbirlerle 188 bin yolcu sayısına ulaşabilmiş...
Ancak bu sayı bile,
Garanti verilen yolcu sayısının yüzde 14'ü...
6 Kasım 2022 tarihi itibariyle yaz sezonu sona erdi...
Kış sezonu ise 7 Kasım tarihinde başlayacak...
Bazı meslektaşlarımızın köşelerinde yazdıklarına göre,
1 Kasım tarihi itibariyle 7 Kasım'da başlayacak kış sezonu için gerekli izinler Bakanlıkça henüz verilmemişti...
Bu da bize, geçtiğimiz sezon başı yaşananları hatırlatıyor...
************
Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü,
Firmalara Belçika ve Almanya'dan Hasan Polatkan'a yapılan seferlerin Kütahya Zafer Havaalanı'na yapılması için emrivaki yapmış, Eskişehir ve Brüksel'deki Türk kamuoyunun tepkisi sonucunda AKP Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Nabi Avcı'nın girişimleriyle uygulamadan vazgeçilmişti...
İnsan, son günlerde yaşananları okuyunca, ister istemez düşünmeden edemiyor;
'Yeniden sezon başında yaşananlara mı dönüyoruz?'
Haliyle önümüz kış...
Yolcu ve sefer sayıları yaz aylarındaki kadar yüksek olmayacaktır...
Ancak firmalar,
Yine uçuş programlarını önceden yapmak ve bilet satmak zorundalar...
Bunun için de kış uygulamasına geçmek için izin alınması gerekiyor...
************
Çok net olarak görüldü ki,
Hasan Polatkan Havaalanı'na yapılan seferlerin Zafer Havaalanı'na kaydırılmasına en büyük tepkiyi Brüksel'de yaşayan çok sayıda Emirdağlı vatandaş gösteriyor...
Elbette içlerinde Eskişehirliler de var...
Hatta ve hatta,
Cuma akşamı Brüksel'den uçağa binip, hafta sonunu Eskişehir'de geçiren, Pazar günü akşam ya da Pazartesi sabah geri dönenler var...
Döviz kurundaki oynaklık nedeniyle, belki de Brüksel'de geçireceğinden daha iyi koşullarda ve ücretlerle Eskişehir'de çok daha güzel zaman geçiriyorlar...
Böyle bir turizm modeli de giderek yaygınlaşıyor...
************
Türkiye'de şu an itibariyle 61 sivil havaalanı var...
Bir kısmı yalnızca iç hat seferleri için kullanılırken, diğerleri iç ve dış hat seferleri için kullanılıyor...
Ancak aralarında ilginç rakamlara sahip olanlar var...
Size bir kaç örnek vermek istiyorum...
2012 yılında Binali Yıldırım tarafından açılan ve o dönemin parasıyla 88 milyon lira harcanan Gökçeada Havaalanı 10 yıldır kullanılmıyor...
Uşak Havaalanını 2021 yılında yalnızca 52 kişi kullanmış...
1 milyon yolcu sayısı hedeflenen ve proje tutarı 30 milyon lira olarak belirlenen Balıkesir havalimanı, 2019 yılında 76 milyon lira harcanarak tamamlandı ve 2020 yılının şubat ayında açılmış.
Ancak DHMİ Genel Müdürlüğü'nün verilerine göre, havalimanına açıldığı günden bu yana hiç uçak inmemiş.
İki yıldır hiç tarifeli uçağın inmediği ve hiçbir yolcunun da uğramadığı havalimanında toplam 51 personel görev yapıyor.
Kocaeli'ndeki Cengiz Topel Havalimanı'nı da 2021 yılında sadece 9 bin 252 kişi kullandı. Bu yılın ilk dört ayında ise 89 personelin görev yaptığı havalimanını hiçbir yolcu kullanmamış.
Yine Yozgat ve Manisa'daki havaalanları şu an itibariyle hizmet dışı tutuluyor...
Ayrıca, yıllar önce başlanıp, yarım bırakılmış havaalanları da var...
Hatta ve hatta havaalanı olarak yapılan ancak binası düğün salonu olarak kullanılanlar bile var güzel memleketimde...