Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu 1986 yılında Türk Havacılık sektörüne uluslararası standartlara uygun kalifiye operasyonel personel yetiştirmek amacıyla kuruldu.
POLONYA'DAN
SATIN ALINDI
1989 yılında Fransız Hükümeti ile yapılan anlaşma ile IAS, SUP, AERO, ENAC, ENSICA ve EMA gibi bu ülkenin havacılık kuruluşları ile işbirliği yapılarak, okulun olanakları geliştirildi. 1992 yılında dört yıllık lisans programların açılmasıyla birlikte okulun adı 'Sivil Havacılık Yüksekokulu' olarak değiştirildi. 2012'de ise okul uluslararası yükseköğretim standartlarına ve küresel havacılık sektörünün gerekliliklerine göre yeniden yapılandırılarak, 'Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi' adını aldı. Okul, bakım tesisiyle 5700 Kg. altı hava araçlarının büyük bakımlarını yapabilme yeteneğine sahip. Kendi uçaklarının yanında özel şahıslara ait uçak bakımları da bu merkezlerde yapılıyor. Bu okul 14 Mayıs 1990 yılında Polonya'dan ANTONOV firmasının ürettiği TC-AUB kuyruk numarasıyla tescil ettirilen 1G234-11 seri numarasıyla üretilen AN-2P ANTONOV uçağını sıfır olarak aldı. Bu uçak o günün şartlarında rüya gibi bir uçaktı.
1948 MODELİ UÇUYOR
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Yönetimi'nin bu uçağı Eskişehir Havacılık Müzesi'ne sergilenmek üzere göndermesi tepkilere neden oldu? Fakülte Yönetimi, gövde uçuş saati sadece 130 saat olan AN-2P Antonov uçağının müzeye gönderilmesini hangi mantıkla izah edebilecek. Bu uçak modeli Dünyanın bütün coğrafyalarında aktif olarak kullanılırken, neden sadece 130 saat uçan uçak müzelik olacak? Üretici firma ANTONOV Company bugünde müşterilerine her türlü yenileme, yedek parça ve teknik destek vermeye devam ediyor. Kendi uçaklarına bakımlarını yapabilecek, uçuş teknisyeni, pilot ve havaalanı olanaklarıyla övünen Fakülte yönetimi böyle bir tasarrufta bulunarak kamu kaynaklarına zarar vermiş olmuyor mu? Dünya Havacılık tarihinde uçuş ömrünü tamamlamamış sadece 130 saat uçmuş bir uçak hiç müzeye gönderildi mi? Bu uçağın 1948 modeli bile bugün aktif olarak uçarken, Eskişehir'de bu uçak neden 20 yıldır havalanmadı? Bu uçak parça üreticisi ve teknik desteği varken neden havacılık faaliyetlerinde aktif olarak kullanılmıyor?
NEDEN SATILMADI?
FEDEX Express filosunda yer alan ve havada kalma süresini tamamlayan bir Boeing 727-200F model uçağını Anadolu Üniversitesi Havacılık Bölümüne 30 Nisan 2014'de hibe etti. Havada kalma süresi tamamlanan bu uçak havacılık eğitiminde fayda sağlayacak bir kuruma bağışlandı. Fakülte Yönetimi havada kalma süresini tamamlamayan bu uçağı neden Türk Gençliğine havacılığa sevdirilmek için kurulan kurumlara neden bağışlamadı? Bu uçağın müzede sergilenmesi mi, yoksa bu kurumlarda uçurulması mı ülke açısından daha yararlı olurdu? AN-2P ANTONOV uçaklarıyla ilgili araştırma yaptım. 1985 yılında üretilmiş ve 6000 saat uçmuş AN-2P ANTONOV uçağı 185 bin Avro bedelle satılıyor. 1974 yılında üretilmiş 3650 saat uçan aynı model uçak 70 bin Avro fiyatıyla satılığa çıkarılmış. 1957 yılında üretilmiş gövde uçuş saati 3 bin olan aynı model uçak 57 bin Avro bedelle satılığa çıkarılmış. 1990 yılında üretilmiş ve sadece 130 saat uçmuş AN-2P ANTONOV uçağı müzeye gönderilmek yerine satılması neden düşünülmedi? Anadolu Üniversitesi Uçak Bakım Hangarında yıllardır uçurulmayan ve AN-2P gibi bu hazin sonu bekleyen kaç uçak daha var? Bu uçakların idamesi için istihdam edilen uçuş teknisyenleri ne iş yapıyor? Pilotlar istenilen miktarda uçuş yapıyorlar mı? Yapmıyorlarsa neden yapmıyorlar?

*

'DEVLET'E KARŞI 900 İMZA
MHP'nin tüzük kongresi Pazar günü Büyük Anadolu Oteli'nde yapılacaktı. Ancak polis kurduğu barikatla MHP'de muhaliflerin kongre yapmasına izin vermedi. Onbinlerce MHP'li otel önüne gelerek, 'Devlet Bahçeli istifa' diye haykırdı. Dört Başkan adayı Meral Akşener, Sinan Oğan, Ümit Özdağ ve Koray Aydın'da alana gelerek, kongrenin engellenmesine tepki gösterdiler. Üst kurul delegelerine alanda hazirun cetveli imzalatıldı. 900 delegenin hazirun cetvelini imzaladığı anons edildi. Bu 900 delege attıkları imzalarla devletin bütün imkanları kullanılarak, polis barikatları, TOMA'larla kongreyi engelleyenlere ve Devlet Bahçeli'ye karşı olduklarını deklare etti. İktidar partisinin Ankara Valisi aracılığıyla MHP kongresini engellemesi tepkilere neden oldu. Yaşanan bu durum; 'AKP, MHP'nin başına Akşener'in gelmesinden korkuyor. Başkanlık sistemi için Devlet Bahçeli'nin başkan olarak kalmasını istiyor' diye yorumlandı.

*

KIRIM TATARININ ÇIĞLIĞINI TÜM DÜNYAYA DUYURDU
Yarın Kırım Tatar Sürgünün yıldönümü. Josef Stalin'in emriyle alınan Sovyet hükümeti kararıyla 18 Mayıs 1944 tarihinden başlayarak Kırım Tatarlarının Özbekistan SSCB ve Sovyetler Birliği'nin diğer bölgelerine sürgün edildi. Kırımlı Cemile (Jamala) 72 yıl önce bir gecede vagonlara doldurulup, vatanlarından sürülen 600 bin Kırım Tatarının çığlığını tüm Dünyaya duyurdu. Eurovision 2016'da Cemile, Kırım Türkçesi nakaratların yer aldığı 1944 isimli şarkıyla en çok oyu alarak birinci oldu. Nakaratta Cemile, 'Yaşlığıma toyalmadım/Men bu yerde yaşalmadım/ Yaşlığıma toyalmadım/ Men bu yerde yaşalmadım' dedi. Kırım Türkçesi ile söylenen sözlerin tam Türkçe karşılığı ise; ' Gençliğime doyamadım/Ben bu yerde yaşayamadım / Gençliğime doyamadım/ Ben bu yerde yaşayamadım' idi.

**

foto şaka

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı: Rektör Bey, sizin üniversitenin hangarında bekleyen uçaklardan birisini bana verinde Eskişehir'e artık uçakla geleyim.
Anadolu Üniversitesi Rektörü Naci Gündoğan: Ankara'ya AÖF'nün parasını kaptırıyorduk. Sonhaber'de çıkan haberden sonra anlaşılan sonra uçurmadığımız uçaklarımızı da onlara kaptıracağız.